Šī pakalpojuma princips ir automašīnu puspiekabju pārvadājumus pa dzelzceļu, kas dos iespēju visiem autokravu īpašniekiem un ekspeditoriem nodrošināt efektīvākus un izdevīgākus kravu pārvadājumus. Šāda piedāvājuma īstenošanai Rail Baltica ietvaros Salaspilī tiek būvētas īpaši pielāgotas dzelzceļa vagona platformas, uz kurām tiks uzcelta smagās automašīnas piekabe, tālāko ceļu veicot pa dzelzceļu uz Liepājas un Ventspils ostām, kur tālāk jau tiek pārkrautas uz prāmja. Šis risinājums palīdz risināt 3 problēmas – SEG emisijas, autoceļu noslogojumu, kā arī darbaspēka(šoferu) trūkumu.
Lai transporta nozarē samazinātu siltumnīcefekta gāzu emisijas un autoceļu noslogojumu, gan Eiropas zaļais kurss, gan Latvijas veidotās transporta pamatnostādnes tuvākajiem gadiem, virzās uz ilgtspējīga transporta un zaļākas infrastruktūras attīstīšanu. Šobrīd pastāv divi virzieni, kā tas tiek risināts – gan no transportlīdzekļu ražotāju puses, ražojot videi draudzīgus, ar elektrodzinējiem darbināmus transporta līdzekļus, gan ražojot efektīvākus dīzceļdzinējus, kas izmantot mazāk neatjaunojamos resursus. Otrs risinājums ir veidot atbilstošu transporta infrastruktūru valsts līmenī, lai proaktīvi risinātu vides problēmas. Latvijā tas ir mērķis attīstīt videi draudzīgāku transporta tīklu - dzelzceļu un pa to novirzīt iespējami daudz kravu, kas parasti tiktu pārvadātas ar kravas automašīnām.
…