Par savu darbu skolotājs nesaņēma samaksu (pretējā gadījumā uzskatīja, ka skolotājs tirgojas ar zināšanām, bet tas bija necienīgi), bet audzēkņi, kas dzīvoja pie skolotāja par saņemtajām zināšanām palīdzēja mājas darbos. Skolotājs palīdzēja ne tikai skološanas laikā, bet visu dzīvi, skolotāja pienākums bija audzēkņus padarīt par cienījamiem cilvēkiem , taču ne vienmēr labs skolotājs var palīdzēt sliktiem skolniekiem, jo tāpat kā tukšā traukā, tāpat arī skitā skolēnā nekas nepaliek.
Zināšanām ir liela vērtība, tas tiek norādīta arī vissenākajos svētajos rakstos – vēdās. Cilvēkam ir jāprot atpazīt, kurš ir labs zināšanu avots, jo ne viss šķietamais ir patiess. Tā ir liela gudrība – iegūtās zināšanas izmantot pilnībā. Arī mēs zinām, ka nedrīkstam būt savtīgi, egoistiski, nelaipni, bet vai mēs tiešām to zinām, ja reizēm tomēr tādi esam ? Vēdās sniegtā atbilde, manuprāt, apstiprinātu, ka mēs tomēr to nezinām, ja to darām…
Īstas zināšanas ir zināšanu pielietošana, ne tikai zināšana.
…