Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:303285
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.07.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Prakses vietas – institūcijas apraksts    4
1.1.  Institūcijas atrašanās vieta    4
1.2.  Institūcijas rašanās vēsture    4
1.3.  Pašreizējās institūcijas funkcijas, uzdevumi, struktūra, darba organizācija    5
1.4.  Mācību procesa organizācija    5
1.5.  Audzināšanas darba mērķi, uzdevumi, procesa organizācija    6
1.6.  Citi svarīga informācija par institūciju, interesanti fakti, notikumi    6
2.  Prakses dienasgrāmata    8
3.  Sociālā pedagoga darba apraksts un izvērtējums    12
3.1.  Intervija ar sociālo pedagogu Indru Čiževsku    12
3.2.  Sociālpedagoģiskā darba plāns    12
3.3.  Darbā izmantotās metodes    13
3.4.  Sociālā pedagoga darba izvērtējums    14
4.  Materiāli par psiholoģiskā klimata izpēti    17
4.1.  Anketa, kura tika izmantota izpētes darbā var apskatīt pielikumā nr1    17
4.2.  Novērojumu apraksti    17
4.3  Pētījumā iegūto rezultātu analīze    18
5.  Divu bērnu sociālpedagoģiskais raksturojums    19
6.  Klasē veicamo pasākumu nepieciešamība pamatojums    21
6.1.  Klases raksturojums    21
6.2.  Pētījuma rezultātā iegūtā problēmu loka apraksts    22
6.3.  Iespējamie problēmloka risinājumi    22
7.  Klasēs veicamo pasākumu scenāriji un paveiktā izvērtējums    23
7.1.  Pasākuma scenārijs    23
7.2.  Paveiktā izvērtējums    24
8.  Preventīvā pasākuma scenārijs un izvērtējums    27
8.1.  Pasākuma scenārijs    27
8.2.  Paveiktā izvērtējums    27
9.  Kritisks prakses izvērtējums    29
10.  Institūcijas darbinieka (sociālā pedagoga) vērtējums par studenta praksi    31
  Pielikumi    32
Extract

9. Kritisks prakses izvērtējums.
9.1. Manas domas par sociālpedagoģiskajiem jautājumiem mūsdienu sabiedrībā.
Sociālpedagoģiskie jautājumi mūsdienu sabiedrība itin bieži tiek pieminēti, strādājot ar bērniem. Jo katrs dzīves jautājums ir balstīts uz šiem jautājumiem, par pareizu bērna audzināšanu. Kā pareizāk pamācīt, kā pareizāk aizrādīt. Pat no vēcāku puses nāk daudzi jautājumi par to vien vai viņi savu atvasi audzina pareizi, vai nav pieļāvuši kādas kļūdas. Vislielākais jautājums no sabiedrības puses, manuprāt, vai pareizi ir sodīt bērnu par neizdarītu darbiņu. Vai kādu izdarītu nedarbu, cik lielā mērā tas būtu pieļaujams.
Manuprāt, ja visi šie audzināšanas pasākumi ir normas robežās, tas ir, neieejot galējības. Nemaz nav tik slikti, jo sava veida disciplīna ir nepieciešama. Un tādi apzīmējumi kā pareizas vai nepareiza audzināšana nemaz nav nepieciešami, jo katrs savu atvasi audzina kā uzskata par pareizu. Protams, ir arī daži izņēmumi.
9.2. Kādu es redzu perspektīvu (nākotnes vīziju) sociālajam pedagogam.
Sociālajiem pedagogiem darba perspektīvas ir plašas. Tikai vai sabiedrība vēlas pieņemt sociālo pedagogu kā tādu, kurš reizēm ir spiests iejaukties audzināšanas darbā bez vecāku piekrišanas, jo viņi to varētu uztvert kā iejaukšanos viņu ģimenes dzīvē. Jo ģimene ir viens kopums, tas vecāki un bērns reizēm pat citi radinieki biežāk tie vecvecāki. Un jebkura ģimene nevēlētos lai kāds jauktos viņu iekšējās lietās, kaut arī šāda palīdzība viņiem būtu nepieciešama. Tikai retā ģimene piekristu, ka viņiem ir grūtības ar bērnu audzināšanu.
Latvijā jautājums par sociālajiem pedagogiem, kuriem jārūpējas par skolēnu sabiedrībā, viņa labsajūtu tajā, atrisināts tikai daļēji – profesiju klasifikātorā viņi ir iekļauti, skolas darbinieku štatu sarakstos arī, tomēr finansējums ir nepietiekams un pašreiz profesionālu sociālo pedagogu ir ļoti maz.
9.3. Pašvērtējums.
Prakses laikā iecerētais realizējās, izdevās veiksmīgi saprasties ar prakses vadītāju, gan ar skolas direktori, kura bija pretimnākoša un piekrita pieņemt praktikantu. Kopīgu valodu ar prakses vadītāju Indru Čiževsku atradu uzreiz. Kaut gan man grūtības saskarsmē ar cilvēkiem rodas ļoti reti un tad tikai viena iemesla dēļ, ka šajā cilvēkā ir kaut kas man nepieņemams vai nepatīkams, bet tas gadās reti. Pat nekad nav traucējusi komunikatīvā barjera. Lielākais gandarījums ir par to, ka neradās nekādas nesaskaņas ar prakses vadītāju.
Labprāt vēlētos izmēģināt veidot kādu pasākumu un mēģināt to novadīt. Kā arī vienkārši novērot kādu grupu vai klasi un uzrakstīt savus secinājumus un ieteikumus. Labprāt vēlētos sastrādāties arī ar skolotājiem. Un pēcāk novērtēt viņu attieksmi pret veidu kā pasniedzu sagatavotos materiālus.
Vairāk būtu jāpiestrādā pie turpmākajā darbā nepieciešamajiem metodiskajiem materiāliem. Un saskarsmē ar bērniem.
Tādas īstas problēmas neradās, tikai grūti nācās apvienojot darbu ar praksi, bet tas izdevās. Veiksmīgi saplānojot laiku kopīgi ar prakses vadītāju (saskaņojot darba grafikus).
Turpmāk vienīgi pievērstu daudz lielāku uzmanību praksei. Sagatavotu vairāk metodiskos materiālus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register