-
Brīvās ekonomiskās zonas
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | BRĪVO EKONOMISKO ZONU RAKSTUROJUMS | 4 |
1.1. | Vispārējs raksturojums | 4 |
1.2. | Brīvās ekonomiskās zonas Latvijā | 4 |
1.3. | Ar SEZ saistītās likumdošanas sakārtotība Latvijā | 5 |
1.4. | Kaimiņvalstu pieredze ieguldījumu piesaistē SEZ | 6 |
1.5. | Eiropas Savienības nostāja nodokļu atvieglojumu jautājumā | 8 |
2. | NODOKĻI BRĪVOSTĀS UN BRĪVAJĀS EKONOMISKAJĀS ZONĀS LATVIJĀ | 9 |
2.1. | Netiešie nodokļi | 9 |
2.2. | Tiešie nodokļi | 11 |
3. | ATSEVIŠĶU ĪPAŠA NODOKĻU REŽĪMA ZONU APSKATS | 13 |
3.1. | Rīgas brīvosta, tās likums | 13 |
3.2. | Rēzeknes SEZ | 15 |
SECINĀJUMI | 16 | |
Izmantoto avotu saraksts | 17 |
Pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības padomes locekļus pēc tās akcionāru pilnsapulces priekšlikuma uz pieciem gadiem ieceļ Ministru kabinets. Padomes sastāvā iekļaujami 4 valsts interešu pārstāvji, ko deleģē no Ekonomikas, Finansu, Satiksmes ministrijām un Vides aiz-sardzības un reģionālās attīstības ministrijām, 3 Rēzeknes pilsētas domes deleģēti pārstāvji un 4 Rēzeknes SEZ uzņēmējsabiedrību pārstāvji.
Pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības padomi vada padomes priekšsēdētājs, ko no sava vidus ievēlē padomes locekļi.
Pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības padome veic šādus uzdevumus: apstiprina Rēzek-nes SEZ attīstības plānu saskaņā ar valsts, pašvaldību un sabiedrības interesēm; slēdz līgu-mus ar ieguldītājiem un izsniedz atļauju par uzņēmējdarbības veikšanu tās teritorijā; nosaka brīvās zonas un to robežas; slēdz līgumus ar Rēzeknes SEZ uzņēmējsabiedrībām par tās teri-torijā esošās valsts vai pašvaldības zemes, arī cita nekustamā īpašuma iznomāšanu vai atsa-vināšanu; kontrolē noslēgto līgumu izpildi; pārvalda Rēzeknes SEZ uzņēmējdarbības atbalsta fondu un veic citus normatīvajos aktos noteiktos pienākumus.
Rēzeknes SEZ pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības valdes uzdevumu lokā ir izstrādāt SEZ attīstības plānu, finansu līdzekļu izlietojuma ieceri nākamajam gadam, veikt tirgus izpēti ieguldītāju piesaistei, organizē infrastruktūras attīstīšanu SEZ teritorijā un veic citus uzde-vumus.
Rēzeknes SEZ piedāvā labvēlīgākas uzņēmējdarbības iespējas Latgalē.
SECINĀJUMI
Brīvās ekonomiskās zonas ir noderīgs instruments valdības rokās, kuru pareizi un ap-domīgi pielietojot, var radīt investīciju piesaisti no ārvalstīm, labvēlīgāku iekšzemes ekono-misko situāciju, kas balstās uz jaunu darbavietu radīšanu (tātad tiek samazināts bezdarba lī-menis valstī), bet tās rada uzņēmēji, kurus ir ieinteresējušas valsts brīvo ekonomisko zonu nodokļu atlaižu un atvieglota muitas režīma iespējas.
Uzņēmēju galvenais stimuls un mērķis ir peļņas gūšana, un gudra uzņēmēja centieni būs virzīti uz izmaksu samazināšanu, lai arī šādā veidā palielinātu savu peļņu. Brīvās ekono-miskās zonas jeb SEZ šādu iespēju piedāvā.
Valstī būtu jāizveido vēl šādas zonas, kuru izvietojuma principa pamatā būtu ekono-miskās vides, labklājības līmeņa celšana īpaši tādos Latvijas reģionos, kuri nedaudz atpaliek šajā ziņā no citiem Latvijas reģioniem, kā piemēram vēl kādas SEZ izveide Latgalē.
…
Manas mācību prakses objekts ir reģionālais tirgus brīvajās ekonomiskajās zonās, bet kā priekšmets tiks aplūkotas un analizētas atsevišķas brīvās ekonomiskās zonas Latvijā. Šī tēma ir vēl vairāk aktuāla pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, jo topošajiem un esošajiem uzņēmējiem ir jāpārzina tās šo zonu iespējas, kas ļauj samazināt izmaksas uz šajās zonās pastāvošo nodokļu atlaižu rēķina un tādējādi sekmīgāk darboties savā nozarē, īpaši nozīmīgi tas ir reģioniem, kuri būtiski atšķiras no citiem pēc sava sociālekonomiskā līmeņa, jo viens no šāda veida zonu uzdevumiem ir mazināt reģionālā attīstības līmeņa atšķirības valstī. Šīs analīzes mērķi un uzdevumi ir noteikt brīvo ekonomisko zonu nozīmi uzņēmējdarbības jomā, ieguvumu, ko tās spēj dot valsts tautsaimniecībai, apkopot ne tikai to sniegtās priekšrocības, bet arī pienākumus un saistības, kas rodas, uz-ņēmējam noslēdzot līgumu un saņemot licenci par darbības sākšanu brīvajā ekonomiskajā zonā. Tiks apkopoti arī brīvo ekonomisko zonu veidi, to galvenās atšķirības un darbības uzdevumi, apskatīta nodokļu atlaižu piemērošanas sistēma šajās zonās, to pārvaldes institūciju pienākumi un tiesības, likumi, kas attiecas uz fiziskajām un juridiskajām personām, kurām pieder nekustamais īpašums brīvajās ekonomiskajās zonās. Tiks vērtēta arī Latvijas līdzšinējās valdības ieinteresētība, iniciatīva šādu atvieglota nodokļu režīma zonu izveidē, to izveides pamatprincipu saskaņotība. Tiks apskatīta arī ES nostāja attiecībā uz šo jautājumu, kā arī citu valstu prakse brīvo ekonomisko zonu izveidē un to darbībā. Analīzē izmantoti dažādu autoru materiāli, norādes uz kuriem dotas tekstā.
-
Akciju sabiedrība "Latvijas Dzelzceļš"
Practice Reports27 Management, Marketing, Advertising, Economics
- Brīvās ekonomiskās zonas
- Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Akciju sabiedrība "Latvijas Dzelzceļš"
Practice Reports for university27
Evaluated! -
Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Practice Reports for university36
-
Profesionālās prakses pārskats uzņēmumā “Maija 1”
Practice Reports for university15
-
Prakses atskaite Rīgas Domes finanšu departamentā
Practice Reports for university55
-
SIA "PVZ konstrukcijas" darbības izpēte
Practice Reports for university17