-
Implicītās metodes un implicītās mērījumu procedūras
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Implicīto un eksplicīto attieksmju teorētiskie aspekti | 5 | |
Attieksmes jēdziena analīze | 5 | |
Attieksmes modeļu analīze | 7 | |
MODE modelis | 7 | |
Divu attieksmju modelis | 9 | |
Metakognitīvais modelis | 10 | |
Asociatīvi propozicionālais modelis | 11 | |
Attieksmju mērījumu metodes | 12 | |
Eksplicīto un implicīto attieksmju mērījumu metodes | 13 | |
Agrāk veikto pētījumu analīze, izmantojot implicītas un eksplicītas metodes | 14 | |
Neirokognitīvo implicīto procesu laboratorijas apraksts | 17 | |
Praktiskā daļa | 19 | |
Pašnovērtējums | 20 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 21 | |
Pielikumi | 23 | |
Prakses dienasgrāmata | 27 | |
Prakses novērtēšanas lapa | 30 | |
Dokuments prakses atskaites aizstāvēšanas atļaujai | 31 | |
Pateicības | 32 | |
Pielikumi | 33 |
Saskaņā ar Amerikas Psiholoģiskās asociācijas psiholoģisko vārdnīcu, attieksme ir stabils un vispārējs objekta, cilvēka, grupas, problēmas novērtējums, vērtību skalā no negatīva līdz pozitīvam, kas izriet no konkrētiem uzskatiem, spriedumiem, pārliecības, emocijām un pagātnes uzvedības, kas asociējas ar šo objektu (APA, 2009).
Mūsdienu kognitīvie psihologi attieksmi aplūko kā objekta kopējo novērtējumu, kas izriet no kognitīvās, emocionālās un uzvedības informācijas (Plotka, Igonin, & Blumenau, 2016; Maio, Haddock, & Verplanken, 2018).
Attieksmes konstrukts ir viens no svarīgākajiem sociālās psiholoģijas izpētes fenomeniem, jo nosaka subjekta uzvedību dažādās sociālās dzīves jomās. Attieksmei ir trīs sastāvdaļas. Tie ir uzskati, jūtas un uzvedība. Šie trīs komponenti tiek uztverti kā atbildes, kas var tikt piešķirtas stimuliem, kas izraisa attieksmi. Šie trīs komponenti attiecas uz kognitīvo, emocionālo un uzvedību. Attieksmes ir pieredzes un audzināšanas rezultāts. Pamatojoties uz šiem trim komponentiem, rodas trīspusējs attieksmju modelis. Saskaņā ar šo modeli, attieksme ir tā, kā mēs jūtamies, ko mēs domājam un ka mēs vēlamies rīkoties. Šim visam var būt liela ietekme uz uzvedību un indivīdu reakciju dažādās situācijās. …
Prakses mērķi: 1. Iepazīties ar implicītām metodēm un mērījumu procedūrām. 2. Attīstit iemaņas aizstāvēt prakses atskaiti un argumentēt savu viedokli. 3. Attīstīt iemaņas novadīt eksperimentu, izmantojot implicītās procedūras, 4. Iegūt iemaņas, analizēt zinātnisko literatūru, kas veltīta implicīto attieksmju izpētei un mērījumiem, 5. Veicināt komunikācijas prasmju attīstību, profesionālās ētikas principu piemērošanu profesionālās komunikācijas procesā. Prakses posmi sastāvēja no 3 posmiem – sagatavošanās posms, darba posms un noslēguma posms. Sagatavošanās posms: 1. Atkārtota iepazīšanās ar psihologu ētikas kodeksu 2. Atkārtota iepazīšanās ar psihologa likumu 3. Prakses vietas meklēšana; 4. Dokumentu noformēšana; 5. Iepazīšanās ar laboratoriju; 6. Piedalīšanās lekcijās, kur tiek iepazīstināts ar prakses nolikumu un metodiskajiem norādījumiem; 7. Prakses darba plāna izstrāde un saskaņošana ar prakses vadītāju Darba posms: 1. Iepazīšanās ar to kā strādā elektroencefalogrāfs un vispārīga iepazīšanās neirokognitīvās laboratorijas aparatūru (ar konkrētiem materiāliem); 2. Teorētiskās literatūras analīze; 3. Iepazīšanās ar implicītā asociatīvā testa eksperimentālām procedūrām, iepazīšanās ar eksperimentiem, kas vērsti uz attieksmju izpēti, izmantojot implicīti asociatīvā testa eksperimentālās procedūras. Noslēguma posms: 1. Prakses atskaites sagatavošana; 2. Rezultātu apkopojums un novērtējums; 3. Aizstāvēt praksi. Darbs sastāv no ievada, galvenās nodaļas, 10 apakšnodaļām, nobeiguma un galvenajiem secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta (24 avoti)
- Implicītās metodes un implicītās mērījumu procedūras
- Izglītības darba vadība
- Sociālais darbs ar cilvēkiem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Izglītības darba vadība
Practice Reports for university29
Evaluated! -
Sociālais darbs ar cilvēkiem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi
Practice Reports for university36
-
Valsts profesionālā prakse sociālajā darbā ar bērniem, kam ir uzvedības traucējumi no rehabilitācijas centra "Bērnu oāze"
Practice Reports for university34
-
Pirmsdiploma prakses atskaite
Practice Reports for university47
-
Mazbērnu prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university31