PRAKSES PROGRAMMA
21. gadsimtā vispārizglītojošo mācību priekšmetu pedagogi mūsu valsts dažādo izglītības koncepciju mainīguma rezultātā visbiežāk ir saskārusies ar tajā mācāmo priekšmetu satura, skaita, nepieciešamības izvērtēšanu, liekot pedagogiem nepārtraukti mācīties, cīnīties, mainīties, pielagoties, apgūt un sasniegt kaut ko jauno- vienā vārdā sakot, attīstīties, lai viņu profesionālā darbība “nenovecotu”, un, protams, to visu panākt un izdarīt ie daudz vieglāk, darbojoties vienā saliedētā komandā. Mūsdienās visā pasaulē ir apzināts un pieņemts, ka viens no labākajiem un kvalitatīvakajiem vadīšanas stiliem ir darbs, vai sadarbība vienotā komandā, kur katram no dalībniekiem ir sava loma un uzdevumi. Protams, tas pats ir arī attiecams uz skolas vidi. Skolās vairāk nav iedomājams autoritārais vadības stils, jo starptautiskā pieredze liecina, ka šis stils nav produktīvs un sekmē nelabvelīgas vides veidošanos.
Līdz ar to katrā mūsdienīgajā izglītības iestādē jau ilgu laiku pastāv mācību priekšmetu metodiskās komisijas, kuru vadītāji rūpējās par komisijas biedru attiecībām, par prasmēm klasusīties un izteikties, kā arī sadarboties un kopā censties panākt labākus rezultātus un pārvarēt grūtības mērķu sasniegšanā, kuru pamatā ir mācāmo priekšmetu pasniegšanas kvalitāte, mūsdienīgas metodes un jaunākās mācību literatūras izvērtēšana un pielietošana darbā, jo tās ir pamats mācību procesa efektīvai un produktīvai vadīšanai.
Bet, diemžēl, diezgan bieži metodiskās komisijas darbība nevienmēr ir efektīva, jo to vadītājiem pietrūkst zināšanu vadības jomā, darbā ar pieaugušajiem, kuri ir kolēģi un partneri mērķu sasniegšanā.
Visi iepriekš minētie faktori veicināja autores intereses izraisi maģistra prakses tēmas izvēlēšanos, jo no šī gada oktobra mēneša autore pati uzsākusi darbu kā metodiskās komisijas vadītāja Rīgas Daugavgrīvas vidusskolā.
Pētījuma objekts – metodiskās komisijas locekļi, viņu ikdienas saskarsme un sadarbība.
Pētījuma jautājums – Vai metodiskās komisijas vadītāja darbība var sekmēt komisijas locekļu komandas veidošanos?
Pētījuma bāze – Rīgas Daugavgrīvas vidusskolas metodiskās komisijas pedagogi.
Prakses mērķis ir izpētīt metodes un formas un izanalizēt metodiskās komisijas vadītāja iespējas vienot metodiskās komisijas locekļus saliedētā komandā Rīgas Daugavgrīvas vidusskolā.
…