-
Kvalifikācijas prakse vadībzinātnē
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Cilvēkresursu vadības procesi iestādē/uzņēmumā | |
1.1. | Izglītības iestādes apraksts | |
1.2. | Personāla plānošana | |
1.3. | Personāla atlase | |
1.4. | Jaunā darbinieka ievadīšana darbā | |
1.5. | Apmācības politika | |
1.6. | Darba izpildes novērtēšana | |
2. | Lietišķā komunikācija un valodas kultūra organizācijā | |
3. | Informācijas sistēmas izmantošana un tās pārvaldība organizācijas darbībā | |
4. | Organizācijas pārvaldes juridiskais regulējums un organizācijas lietvedības sistēma | |
5. | Organizācijas psiholoģijas aktualitātes | |
6. | Mārketinga pasākums iestādē/ uzņēmumā | |
7. | Sagatavot un organizēt sabiedrisko attiecību pasākumu | |
8. | Organizācijas kvalitātes vadības sistēma | |
9. | Izglītības vadības pedagoģiskie principi organizācijā |
Mūsdienās lielākā daļa izglītojamo vecāku domā, ka pirmsskolas izglītība ir saistīta ar spēlēm, rotaļām un patiesībā nemaz nenojauš, cik daudz radošuma piemīt pedagogiem organizējot mācību procesu. Izglītības iestāde, kurā no 2008.gada oktobra vācu pedagoga Fridriha Frēbeļa (1782 - 1852) metožu ieviešana - uzmanība bērnu praktiskai apmācībai un pašapkalpošanās iemaņu attīstībai. Pirmā sertificētā Frēbeļa pirmsskolas izglītības iestāde Latvijā. Līdz ar to, vecāki, novada pedagogi no citām izglītības iestādēm, īsti nesaprot atšķirību un darba metodes.
Pasākums „Frēbeļa metožu pielietojums pirmsskolas izglītības iestādē – radošās darbnīcas”
Darba autore izglītības iestādē organizēja pasākumu, kurā aktīvi varēja apgūt iemaņas Frēbeļa metožu pilnveidē. Pasākums tika organizēts tuvojoties Ziemassvētkiem – laikā, kad ir cerību un dāvināšanas laiks.
Frēbeļa metodes, kas tiek pielietotas ikdienā, kas ir aktuālas izglītības iestādē – papīra locīšana (origami), durstīšana (Frēbeļu materiāls), filcēšana. Pasākumu organizēšana prasīja lielu ieguldījumu materiālu sagatavošanā un Frēbeļa metožu demonstrēšanā. Radošās darbnīcas (aktivitātes) tika sadalītas 3 posmos. Bija 3 grupas, kuras apguva vienu un to pašu, uzdevumi tika organizēti tā, lai visi apgūtu plānotās metodes.
• Radošā darbnīca ar durstīšanas metodēm ( Katram tika iedota sagatave ar materiāliem, tika iepazīstināti ar sagataves instrumentiem un plānoto rezultātu, tika demonstrēts, kur tiek pielietoti šāda veida darbi).
• Radošā darbnīca ar locīšanas metodēm (Katram tika iedots materiāls, pakāpeniski, soli pa solim demonstrēti locīšanas pamati)
• Radošā darbnīca ar filcēšanu.
Pedagogi un izglītojamo vecāki bija apmierināti ar iegūto rezultātu. Daļa no vecākiem atzina, ka šāda veida radošās darbnīcas ļauj aizmirst par ikdienas problēmām un gūt priekšstatu par savu bērnu aktivitātēm ikdienas darbībā. Pedagogi no citām mācību iestādēm bija ļoti gandarīti, ka šāda veida pasākumi veicina jaunas metodes apgūšanu. Darba autore apgalvo, ka darbošanās visiem rada kopības sajūtu, elastīgu laika pavadīšanu. Plānotais mērķis tika sasniegts un pasākums bija izdevies. Radošās darbnīcas ir vērtīgas un šāda veida īstenošana pirmsskolas izglītības iestādē ir nozīmīga pieredzes apmaiņa pedagogu starpā. Kā atzina izglītojamo vecāki, viņi labprāt vēlētos daudz biežāk piedalīties šāda veida pasākumos.
…
Mūsdienās pedagogiem tiek izvirzītas arvien lielākas prasības – gan augsta līmeņa profesionālās, gan cilvēciskās īpašības. Respektīvi, lai izpildītu šādas prasības, ir nepieciešams ieguldīt daudz pūļu – gan psiholoģisko, gan arī fizisko. Lielākā loma izglītības iestādē tiek piešķirta vadītājam, kurš vienmēr uzņemas iniciatīvu un ir atbildīgs par saviem darbiniekiem. Kā zināms, darba tirgus pieprasa cilvēkus ne tikai ar labām profesionālajām zināšanām, bet arī ar prasmi tās pilnveidot atbilstoši konkrētās situācijas prasībām, ar prasmi mainīt savas zināšanas, apgūt jaunus to veidus. Spēja mācīties izvirzās par vienu no svarīgākajiem cilvēka kompetenču elementiem, jo mūsdienu pedagoģijā ir atzīts, ka cilvēkam nevar neko iemācīt, cilvēks mācās pats.
- Biroja vadītāja - referenta kvalifikācijas prakse
- Kvalifikācijas prakse vadībzinātnē
- Valsts kvalifikācijas prakse uzņēmumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Valsts kvalifikācijas prakse mēbeļu uzņēmumā
Practice Reports for university28
Evaluated! -
Valsts kvalifikācijas prakse komercdarbības organizācijā
Practice Reports for university32
-
Valsts kvalifikācijas prakse vadīšanā
Practice Reports for university18
-
Kvalifikācijas prakse personāla vadībā
Practice Reports for university31
-
Valsts kvalifikācijas prakse
Practice Reports for university31