-
Latvijas Pasts
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Nodokļi | 4 | |
Uzņēmuma ienākuma nodoklis | 4 | |
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis | 4 | |
Sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas | 4 | |
Pievienotās vērtības nodoklis | 5 | |
Nekustamā īpašuma nodoklis | 5 | |
Citi nodokļi un nodevas | 6 | |
Latvijas Pasta uzņēmējdarbības vide | 7 | |
Iekšējās vides analīze | 7 | |
Mērķi | 7 | |
Darbinieki | 7 | |
Struktūra | 8 | |
Organizācijas kultūrvērtības | 8 | |
Tehnoloģija | 9 | |
Ārējā vide, tieši un netieši ietekmējošie faktori | 9 | |
Tieši ietekmējošie faktori | 9 | |
Patērētāji | 9 | |
Piegādātāji | 9 | |
Konkurenti | 9 | |
Likumdošana | 10 | |
Sabiedriskās organizācijas, prese, TV | 10 | |
Netieši ietekmējošie faktori | 10 | |
Valsts ekonomiskais stāvoklis | 10 | |
Sociālkultūras attiecības | 11 | |
Valsts politika | 11 | |
Zinātnes, tehnikas progress | 11 | |
Starptautiskās attiecības | 11 | |
Personāls | 13 | |
Personāla kvalitatīvais un kvantitatīvais sastāvs | 13 | |
Personāla karjeras izaugsmes iespējas un kvalifikācijas celšanas iespējas | 14 | |
Darba samaksas sistēma, formas un lielumu ietekmējošie faktori | 15 | |
Darba drošība un aizsardzība uzņēmumā | 17 | |
Darba vides riska faktori | 17 | |
Darba drošības un aizsardzības, ugunsdrošības un elektrodrošības pasākumi | 18 | |
Darba drošības instruktāžas kārtība un norises pamatjautājumi | 20 | |
Drošības un veselības prasības darba aprīkojuma lietošanā | 21 | |
Drošības zīmju izmantošana | 21 | |
Pirmā palīdzība darba vietā | 21 | |
Elektrotraumas | 22 | |
Mākslīgā elpināšana un sirds masāža | 22 | |
Sasitumi un sastiepumi | 23 | |
Lūzumi un izmežģījumi | 23 | |
Brūces | 23 | |
Šoks | 24 | |
Asiņošana | 24 | |
Apdegumi | 25 | |
Vadības grāmatvedība | 26 | |
Vadības grāmatvedības loma | 26 | |
Saražotā produkta pašizmaksas aprēķināšanas metodes | 26 | |
Cenu politika | 26 | |
Kritiskā punkta analīze | 27 | |
Finansu analīze | 28 | |
Latvijas Pasta sadarbība ar finanšu institūcijām | 28 | |
Latvijas Pasta līdzekļi un to struktūra, uzņēmuma iekšējās un ārējās finansēšanas avoti | 28 | |
Latvijas Pasta iekšējās un ārējās finansēšanas avoti | 30 | |
Latvijas Pasta gada pārskata sastādīšanas un apstiprināšanas kārtība | 31 | |
Auditora izvēle gada pārskata pārbaudei, auditora slēdziens | 31 | |
Latvijas Pasta gada pārskatu finanšu analīze | 31 | |
Likviditāte | 32 | |
Rentabilitāte | 34 | |
Lietišķās aktivitātes analīze | 35 | |
Saistību analīze | 37 | |
Secinājumi | 39 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 41 |
Ievads
Prakses pārskats ietver vispusīgu informāciju par valsts akciju sabiedrību Latvijas Pastu (turpmāk tekstā LP). Tā ir vadošā iestāde valstī, kas sniedz pasta pakalpojumus katram Latvijas iedzīvotājam vairāk kā 960 pasta nodaļās pa visu Latvijas teritoriju. LP darbības pamatmērķi ir:
• nodrošināt visu valsti aptveroša pasta pakalpojumu tīkla funkcionēšanu Latvijā;
• nodrošināt visā Latvijas teritorijā nediferencētu vispārējo pasta pakalpojumu tarifu pielietojumu;
• nodrošināt ar Pasaules pasta konvenciju un citiem starptautiskiem līgumiem Latvijas Republikai uzlikto pienākumu izpildi pasta sakaru jomā.
Stājoties praksē LP, man bija virspusējas zināšanas par LP darbību un tā piedāvātajām precēm un produktiem. Man nebija nekāda priekšstata par tā lielumu un finansiālajiem rādītājiem un vidi, kāda pastāv LP. Esot praksē LP, mans mērķis ir to visu izpētīt un izklāstīt savā prakses atskaitē.
Pārskatā par LP darbību ir apskatīti visi jautājumi, atbilstoši prakses programmai. Par pamatu prakses atskaitei tika izmantoti galvenie pasta darbību regulējošie dokumenti, dokumenti par pasta finansiālajiem rezultātiem, kā arī informācija, kas iegūta darba laikā un intervijās ar pasta darbiniekiem.
1. Nodokļi
1.1. Uzņēmuma ienākuma nodoklis
Saskaņā ar Latvijas Republikas nodokļu likumdošanas prasībām uzņēmuma ienākuma nodoklis tiek aprēķināts 15% apmērā no attiecīgajā nodokļu periodā iegūtajiem ar nodokli apliekamajiem ienākumiem.
LP šis nodoklis ir jaunums, kurš tiks maksāts pirmo reizi par 2004. gada novembri un decembri. 2004. gada 1. novembrī LP tika pārreģistrēts komercreģistrā no Bezpeļņas organizācijas Valsts Akciju Sabiedrības Latvijas Pasts un kļuva par Valsts Akciju Sabiedrību Latvijas Pasts.
1.2. Iedzīvotāju ienākuma nodoklis
LP, ieturot iedzīvotāju ienākuma nodokli, ievēro likumu „Par iedzīvotāju ienākumu nodokli”.
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir nodoklis, ar ko apliek fiziskās personas gūtos ienākumus un tajā ietilpst:
• algas nodoklis, ko par darbinieka gūtajiem ienākumiem aprēķina darba devējs;
• nodoklis par ienākumiem no saimnieciskās darbības, ja tie nav uzņēmuma ienākuma nodokļa objekts, un nodoklis no citiem ienākuma avotiem.
Nodoklis tiek aprēķināts un iemaksāts budžetā divējādā kartībā: avansā un rezumējošā kārtībā, sastādot gada ienākumu deklarāciju. Aprēķinot iedzīvotāju ienākuma nodokli, ir jāņem vērā atvieglojumi maksātājiem un neapliekamais minimums. Nodoklis tiek aprēķināts līdz katra mēneša 15. datumam un ieskaitīts valsts budžetā.
1.3. Sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas
Sociālā apdrošināšana ir pasākumu kopums, ko organizē valsts, lai apdrošinātu personas vai tās apgādībā esošo personu risku zaudēt darba ienākumu saskaņā ar sociāli apdrošinātās personas slimību, invaliditāti, maternitāti, bezdarbu u.c.
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (turpmāk tekstā VSAOI) LP tiek aprēķinātas katru mēnesi katram pasta darbiniekam. Šīs iemaksas maksā gan darba devējs (LP), gan darba ņēmējs (LP darbinieks). Obligāto iemaksu objekts ir darba alga.
VSAOI likme , ieskaitot sociālās apdrošināšanas pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām obligāto iemaksu likmi, ja darba ņēmējs tiek apdrošināts visos sociālās apdrošināšanas veidos, ir 33,09% no obligāto iemaksu objekta. Obligāto iemaksu likmes sadalījums starp darba devēju un darba ņēmēju ir attiecīgi 24,09% un 9%.
Darba devējs iemaksā speciālā budžeta kontā obligātās iemaksas par katru darba ņēmēju reizi mēnesī termiņos, kādi norādīti Valsts ieņēmumu dienesta izsniegtajā paziņojumā.
1.4. Pievienotās vērtības nodoklis
Iekasējot pievienotās vērtības nodokli (turpmāk tekstā PVN), LP ievēro LP izdotos noteikumus „Par pievienotās vērtības nodokļa regulējošo Latvijas Republikas nodokļu normatīvo aktu piemērošanas kārtību VAS „Latvijas Pasts” veiktajiem darījumiem”, kuri ir stājušies spēkā 2004. gada 15. oktobrī. Man ir liegta iespēja izpaust tā saturošo informāciju tā kā tā ir konfidenciāla.
LP par katru mēnesi tiek sastādīts pārskats par priekšnodokļa summām, kas iekļautas PVN deklarācijā. Nodokļa deklarācija ar nodokļa aprēķinu par taksācijas periodu tiek iesniegta Valsts ieņēmumu dienestam 25 dienu laikā pēc taksācijas perioda beigām un nodoklis tiek iemaksāts valsts budžetā.
1.5. Nekustamā īpašuma nodoklis
LP ir nekustamā īpašuma nodokļa maksātājs un maksā šo nodokli saskaņā ar Latvijas Republikā pastāvošo likumdošanu.
Nekustamā īpašuma nodokļa likme ir 1,5 % no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības. Nodokļa taksācijas periods ir kalendārais gads. Nekustamā īpašuma nodokli aprēķina pašvaldība no pēdējās noteiktās nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības. Ja nekustamais īpašums atrodas vairāku pašvaldību administratīvajā teritorijā, nekustamā īpašuma nodokli aprēķina un iekasē katra pašvaldība atbilstoši savā teritorijā esošajai nekustamā īpašuma daļai.
Nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība ir pēc vienotiem principiem uz Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistra datu pamata noteikta zemes un ēku vērtība. Nekustamā īpašuma kadastrālo vērtību nosaka Valsts zemes dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, vadoties pēc nekustamā īpašuma tirgus cenu līmeņa vismaz divus gadus pirms taksācijas perioda (tas ir, pēc nekustamo īpašumu vidējās tirgus vērtības noteiktam lietošanas mērķim konkrētā teritorijā) un ņemot vērā nekustamā īpašuma valsts kadastrā reģistrētajam attiecīgajam nekustamajam īpašumam ar likumu noteiktos izmantošanas ierobežojumus.
Pašvaldības par nekustamā īpašuma nodokļa apmēru kārtējam taksācijas gadam paziņo LP līdz tā paša gada 15. februārim, nosūtot maksāšanas paziņojumu uz norādīto adresi.
Nodoklis tiek maksāts reizi ceturksnī – ne vēlāk kā 31. martā, 15. maijā, 15. augustā un 15. novembrī – vienas ceturtdaļas apmērā no nodokļa gada summas.
1.6. Citi nodokļi un nodevas
LP maksā uzņēmējdarbības riska valsts nodevu (turpmāk — valsts nodeva) par nodrošinājumu darbinieku prasījumu apmierināšanai no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem un citiem likumā paredzētiem mērķiem.
Valsts nodevas apmērs par katru darbinieku, ar kuru nodibinātas darba tiesiskās attiecības, pārskata mēnesī ir 0,35 lati. Valsts nodevu par pārskata mēnesi darba devējs samaksā līdz nākamā mēneša 15. datumam. Valsts nodevu ieskaita valsts pamatbudžetā. Valsts nodevu administrē Valsts ieņēmumu dienests.
LP vēl maksā tādu nodokli kā ēku un būvju nekustamā īpašuma nodokli. Šis nodoklis tiek maksāts par katru LP telpu, t.i., par katru LP filiāli un administrācijas telpām. Satiksmes ministrija, kuras pakļautībā ir LP, sūta rēķinus par katru telpu ar summu cik jāmaksā par katru zemes gabalu. Samaksas lielums ir atkarīgs no telpu platības kvadrātmetros.
…
Prakses pārskats ietver vispusīgu informāciju par valsts akciju sabiedrību Latvijas Pastu. Pārskatā par LP darbību ir apskatīti visi jautājumi, atbilstoši prakses programmai. Par pamatu prakses atskaitei tika izmantoti galvenie pasta darbību regulējošie dokumenti, dokumenti par pasta finansiālajiem rezultātiem, kā arī informācija, kas iegūta darba laikā un intervijās ar pasta darbiniekiem.
-
Akciju sabiedrība "Latvijas Dzelzceļš"
Practice Reports27 Management, Marketing, Advertising, Economics
- Latvijas Pasts
- SIA "Latvijas datoru centrs"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Akciju sabiedrība "Latvijas Dzelzceļš"
Practice Reports for university27
Evaluated! -
SIA "Latvijas datoru centrs"
Practice Reports for university15
Free! -
Latvijas Valsts arhīvs
Practice Reports for university10
-
Latvijas - ASV kopuzņēmums SIA “y”
Practice Reports for university18
-
Prakses atskaite a/s "Latvijas balzams" - vadība
Practice Reports for university27