Nobeigums
Secinājumi
Sauszemes transportlīdzekļu obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas vēsture Latvijā aizsākās 1995. gadā, kad tika nodibināts Latvijas Republikas Satiksmes birojs. Pēc diviem gadiem, 1997. gada 1. septembrī visiem transportlīdzekļu īpašniekiem nācās apdrošināt savu civiltiesisko atbildību obligāti.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs tika izveidots ar mērķi nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību kā arī nodrošināt izveidotās OCTA sistēmas stabilitāti un attīstību. Birojs apvienoja visas apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto aprošināšanu Latvijā.
Biroja viens no darbības mērķiem bija transportlīdzekļu īpašnieku obligātajā civiltiesiskajā apdrošināšanā ieviest vienotu bonusu un sodu sistēmu. Šī sistēma diferencē polišu prēmijas, atbilstoši katra īpašnieka līdzšinējai apdrošināšanas vēsturei un izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā. Sistēma sevi jau attaisnojusi, jo likusi transportlīdzekļu īpašniekiem atbildīgāk izturēties pret pārgalvīgu braukšanu un to, kam uzticēt savu auto.
Dati par apdrošināšanas tirgu kopumā šobrīd rāda, ka OCTA polises apdrošinātājiem nes vislielākos zaudējumus. Tas nozīmē, ka neskatoties jau tā uz lielo cenu kāpumu, paredzams arī vēl turpmāk cenu pieaugums. Apdrošināšanas kompānijām izmaksas aug straujāk nekā ieņēmumi par pārdotajām polisēm, bet ņemot vērā lielo konkurenci apdrošinātāju starpā, cenas palielinās pakāpeniski.
…