Par pētījuma objektu izvelējamies SIA „MMM” uzņēmumu, kur autors pašlaik strādāju. SIA „MMM” ir specializēts datortehnikas izplatītājs. Esot viens no IT mazumtirdzniecības uzņēmumiem Latvijā, kas darbojas jau devīto gadu.
Ikviens uzņēmums saskaras ar nepieciešamību pieņemt lēmumus. Tas, cik lielā mērā pieņemtie lēmumi būs izsvērti un pareizi, ir atkarīgs no rīcībā esošās informācijas. Ar pētījumiem saprot sistemātisku datu iegūšanu un analīzi dažādos darbības aspektos. Mārketinga un uzņēmējdarbības ekonomikas pētījumi - funkcija, kas ar informācijas palīdzību saista uzņēmumu ar tirgiem, patērētājiem, konkurentiem, ar visiem ārējās vides elementiem un to rezultātu analīzi. Pētījumi saistīti ar lēmumu pieņemšanu visos darbības aspektos.
Prakses atskaites mērķis ir apkopot un izanalizēt informāciju par uzņēmumu SIA „MMM”, lai noteiktu tā vidi ietekmējošos faktorus un izvērtētu darbības rezultātus, kas ļautu izdarīt secinājumus par uzņēmuma attīstības iespējām.
Vadoties no izvirzītiem mērķiem, noteikti risināšanai sekojoši uzdevumi:
jāraksturo uzņēmumu kopumā, tās darbību un vēsturi, lai gūtu vispārējo priekšstatu par uzņēmumu
jāraksturo uzņēmuma organizatorisko struktūru, lai uzzinātu izmatota organizācijas struktūra vai ir efektīva
jāapraksta faktori, kas ietekmē uzņēmuma iekšējo vidi, jāveic vides izpēte, lai izprastu vides stiprās un vajās puses
jāapraksta faktori, kas ietekmē uzņēmuma ārējo vidi, jāveic vides izpēte, lai izprastu kādiem mainīgiem spēkiem pakļauts uzņēmums
jāanalizē uzņēmuma ekonomiskā darbība un tās rezultāti, lai uzzinātu, vai attaisnojas ieguldītie līdzekļi
izvirzīt secinājumus un priekšlikumus, lai veicinātu turpmāko efektīvāko uzņēmuma attīstību…