-
Mazo uzņēmumu ekonomika un organizācija
Jebkuram uzņēmumam, lai tas pastāvētu un veiksmīgi darbotos ir jāizveido ārējo sakaru principi:
klienti - piegādātāji un pircēji;
kapitāla ieguldītāji;
konkurenti;
sabiedrība;
grupas;
valsts.
Parasti izvēlas tādus partnerus, kuri vislabāk tiktu galā ar izvirzītajiem uzdevumiem. Galvenās prasības ir partneru profesionalitāte, ekonomiskais stāvoklis un izaugsmes perspektīvas.
Pakalpojumu patērētāji (pircēji) ir galīgais mērķis, ko cenšas apmierināt organizācijas, lai pārdotu preces. Lai apmierinātu pircēju vajadzības pēc precēm un pakalpojumiem tiek dibināti saimnieciskie sakari ar piegādātājiem un starpniekiem.
Katram uzņēmumam ir jānosaka savs mērķtirgus. Reizēm šķiet, ka pircēju tirgus ir jau zināms un tas ir tikai jāpalielina ar saviem produktiem, bet konkurences apstākļos tirgus ne pie viena klāt nenāk, - tas jāmeklē pašam.
No vides uztveres un piemērošanās konkrētai situācijai atkarīga organizācijas darbības efektivitāte. Organizācijas iekšējo elementu savstarpējo sakarību ignorēšana var radīt konfliktus un zaudējumus.
Iekšējā vide ir tie galvenie organizācijas darbības nosacījumi un faktori, kas izveidojas tās menedžmenta darbības gala iznākumā.
Organizācijas iekšējās vides faktori ir:
mērķi, stratēģija, uzdevumi;
darbinieki, viņu zināšanas, iemaņas prasmes, uztvere;
struktūra (darba dalīšana, funkciju sadale un izpilde;
organizācijas struktūrvērtība, vadības stils;
tehnoloģija (iekārtas, informācijas sistēma).
Šīs sastāvdaļas nav izolētas cita no citas, bet gan savstarpēji saistītas.
Parasti visa uzmanība tiek veltīta savas organizācijas iekšējās vides elementiem, bet mērķu sasniegšana lielā mērā ir atkarīga arī no ārējās vides elementiem.
Imidžs ir, lai uzņēmums tiktu atpazīts starp patērētājiem un viņi zinātu, ko no viņa var sagaidīt. Vienmēr firmām ar labu imidžu ir veiksmīgi attīstīts lojalitātes mārketings, jo viņi izprot patērētāju un sabiedrība vēlmes un mēģina tās apmierināt. Uzturēt stipru imidžu prasa uzņēmumam lielus resursus, toties tie apmaksājas, jo tas piesaista jaunus un notur vecos klientus. Uzņēmuma imidžs, kuru var iedalīt: kā ar stipru vai vāju, tas ir atkarīgs no tā kādu darbu ir ieguldījis ir savstarpējo saišu nodibināšanā ar: klientiem, patērētājiem un sabiedrību.
Imidža veidošana ir viena no lojalitātes mārketinga sastāvdaļām, kurā uzņēmums ar savu devīzi definē, ko viņš piedāvā un ko no var sagaidīt no tā. Lai nostiprinātu uzņēmuma imidžu uzņēmums nevar atļauties sliktas ziņās, tas piespiež to darboties augstā kvalitātes līmenī un uzklausīt katru klienta sūdzību, kā arī ņemt vērā sabiedrības viedokli pa uzņēmuma darbību.…
Uzņēmējdarbība ir jebkura saimnieciska darbība, kuras mērķis ir peļņas iegūšana, ražojot preces vai sniedzot pakalpojumus. Cilvēks var darboties aktīvi un uzņēmīgi arī bez uzņēmuma izveidošanas, taču, darbībai paplašinoties, drīz vien izrādās, ka lietvedība būtu jāsakārto. Uzņēmējdarbības uzsākšanai bez biznesa idejas vēl ir nepieciešama nopietna apsvēršana (ražošana -piedāvājums, atmaksāšanās, tirdzniecība u.tml.), jāizlemj uzņēmējdarbības juridiskā forma, uzņēmuma saimnieciskā puse, finansēšana. 1.3. UZŅĒMUMA MĀRKETINGA VIDE UN STRATĒĢIJA 2. UZŅĒMUMA IEKŠĒJĀ UN ĀRĒJĀ VIDE PĀRMAIŅU PROCESĀ 2.2. UZŅĒMUMA IEKŠĒJĀ VIDE 2.3. UZŅĒMUMA ĀRĒJĀ VIDE 2.3. UZŅĒMUMА ORGANIZATORISKA STRUKTŪRA 3. GRĀMATVEDĪBAS KĀRTOŠANA UN ORGANIZĀCIJA UZŅĒMUMĀ 3.1. Uzņēmuma grāmatvedības uzdevumi un pamatnostādnes 3.2. Uzņēmuma grāmatvedības organizācijas dokumenti 4. UZŅĒMUMА GADA РĀRSKATA ANALĪZE 4.1. Вi1anсе 4.2. Peļņas vai zaudējumu aprēķins 4.3. Naudas plūsmas pārskats 4.4. Pašu kapitāla izmaiņu pārskats 4.5. Pielikums 4.6. Vadības ziņojums 5. GADA PĀRSKATA РОSTEŅA ANALĪZE 6. UZŅĒMUMА FINANSIĀLA STĀVOKĻA NOVĒRTĒŠANA 6.1. Likviditātes rādītāji 6.2. Maksātspējas rādītāji 6.3. Rentabilitātes rādītāji Secinājumi un priekšlikumi IZMANTOJAMĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS
- Iestāžu darba organizācija un vadība
- Mācību metodiskā prakse mājturībā un ekonomikā
- Mazo uzņēmumu ekonomika un organizācija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību metodiskā prakse mājturībā un ekonomikā
Practice Reports for university20
-
Iestāžu darba organizācija un vadība
Practice Reports for university24
-
SIA “4 RC” grāmatvedības organizācija
Practice Reports for university59
Evaluated! -
Darba aisardzības sistēmas organizācija un darba vides riska novertēšana SIA "xxx"
Practice Reports for university13
Evaluated! -
Darba aizsardzības sistēmas organizācija un darba vides riska novērtēšana SIA"XXX"
Practice Reports for university26