1. PEDAGOĢISKĀS SITUĀCIJAS ANALĪZE.
9. situācija - „Nav ko velti tērēt laiku!”
1. Īss situācijas apraksts.
Stāstot jauno mācību vielu, skolotājs ar jautājumu palīdzību mudina skolēnus iesaistīties diskusijā. Uzdevis jautājumu vienam no klases „nesekmīgajiem”, taču nesaņēmis tūlītēju atbildi, izskan komentārs: „Nu, veicīgāk, veicīgāk... Labi, nav ko velti tērēt laiku.” Uzvedinošais papildjautājums jau tiek veltīts nākamajam skolēnam, bet „nesekmīgā” paceltā roka atlikušajā stundas daļā tā arī paliek bez ievērības.
2. Kļūdainās situācijas izpratne un reakcija.
Ja jau klases „nesekmīgais” uzreiz nezin atbildi, tad nav ko velti tērēt laiku;
Laiks ir vislielākais dārgums- nav nekā vērtīgāka cilvēkam; ja šis nesekmīgais neko nav spējīgs laicīgi atbildēt, tad netērēšu savu dārgo laiku, lai viņam palīdzētu atcerēties pareizo atbildi;.
Labāk uzdošu jautājumus tiem skolēniem, kuri ir labi mācījušies un gatavojušies, nekā noņemšos ar šo slinķi;
Viņam jau tāpat neinteresē mācības un jaunā viela, atkal atnācis vienkārši „atsēdēt” mācību stundu;
Apbrīnojami, cik nemākulīgs un aizmāršīgs ir šis „nesekmīgais” skolēns – ja laicīgi nespēj sniegt pareizo atbildi, tad šāds čamma nav pelnījis manu uzmanību;
Ja jau skolēnam nebija tik ass prāts un uzreiz nezināja atbildi, tad ko nu vairs es viņam pievērsīšu uzmanību, labāk ignorēšu viņa pacelto roku;
Lai tik tur paceltu savu roku visu atlikušo stundas laiku – varbūt citreiz nebūs tik čammīgs;
Pārējie skolēni kaut ko negatīvu par mani vēl padomās, ja pārāk daudz noņemšos un pievērsīšu uzmanību šim „nesekmīgajam” skolēnam...…