SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi
1. Ventspils Tehnikums ir profesionālā vidējā izglītības iestāde. Tehnikuma mērķis ir organizēt un īstenot izglītību, kas nodrošinātu valsts profesionālās izglītības standartos un profesiju standartos noteikto profesionālās izglītības mērķu sasniegšanu.
2. Ventspils Tehnikums piedalās vairākos starptautiskajos projektos. Sadarbojoties ar citām izglītības iestādēm ārzemēs, kā arī piedaloties starptautiskajos projektos, tehnikums nodrošina sava pamatmērķa efektīvāku sasniegšanu. Tiek iegūta jauna pieredze, zināšanas, kā arī apzinātas attīstības iespējas ne tikai Latvijas valsts robežās, bet arī ārzemēs.
3. Ņemot vērā to, kā Ventspils Tehnikums ne tikai sniedz profesionālo izglītību Latvijas iedzīvotājiem, bet arī piedalās starptautiskajos projektos, tā vadīšana ir sarežģīts process, kuram ir jābūt pārdomātam un efektīvām. Mūsdienās vairs nevar izglītības iestādes vadīšanā izmantot tikai skolvadības teorijas. Jāizmanto arī vadības teorijas metodes un jāatsakās no kontroles funkcijas īpašas izcelšanas.
4. Lai gan Ventspils Tehnikums ir intelektuālā organizācija, to vada tikai ar skolvadības teorijas atziņām. Rezultātā nav pārdomāta organizatoriskā struktūra, izmanto funkcionālo organizatorisko struktūru, dominē vadīšanas centralizācija, tehnikuma direktors izmanto autoritāru vadīšanas stilu, kā arī nav izstrādāta tehnikuma attīstības stratēģija. Šīs vispārējās vadīšanas atziņas ir jāizmanto jebkuras izglītības iestādes vadīšanā, arī Ventspils Tehnikumā.
5. Ventspils Tehnikums ir organizācija. Tas nozīme, ka tā ir atvērta sistēma, kuru ietekmē ārējās vides faktori. Savukārt, iekšējās vides faktori ir tiešas ietekmes faktori, jo tie ietekme katru organizāciju atsevišķi un ir katrai organizācijai savi. Apskatot spēkus, kuri ietekmē nozares konkurences stiprumu, autors secināja, ka konkurence izglītības nozarē ir augsta, un tuvākajos gados tā nesamazināsies.
…