-
Pirmā specializācijas prakse matemātikā
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Stundu analīze | 4 |
1.1. | Matemātikas stundu analīze 5. klasē | 4 |
1.2. | Matemātikas stundu analīze 7. klasē | 14 |
1.3. | Matemātikas stundu analīze 8. klasē | 25 |
2. | Ārpusstundu pasākuma matemātikā konspekts | 34 |
Secinājumi | 36 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 37 | |
Pielikumi | 38 |
Secinājumi
1. Realizējot 1. specializācijas praksi matemātikā Alojas Ausekļa vidusskolā noskaidroju, ka matemātikas skolotājas, lai plānotu mācību darbu, izmanto Valsts izglītības satura centra mācību priekšmeta programmas paraugu un valsts pamatizglītības standartu.
2. Prakses laikā, vērojot un analizējot matemātikas stundas, pilnveidoju prasmi izvirzīt mācību stundas mērķi un uzdevumus.
3. Prakses laikā novēroju, ka sadarbība starp skolotāju un skolēnu notiek katru mācību stundu- diskusijas, dialogi, jautājumi un atbildes.
4. Sadarbība starp skolēniem ļoti labi parādījās stundās, kurās tika organizēts darbs grupās. Skolēniem pašiem bija jāvienojas par darbu sadali grupā, tika pilnveidotas sadarbības prasmes, prasme izteikt un pamatot savu viedokli, spriest, analizēt.
5. Lai motivētu skolēnus darbam, skolotāja izmantoja „plusiņu” sistēmu, uzslavēšanu par labi paveiktu darbu, vērtēšanu (ieskaitīts, neieskaitīts).
6. Mācību stundu laikā skolotājas, vadoties pēc stundas temata, izmantoja dažādas mācību metodes un mācību darba organizācijas formas- grupu darbs, patstāvīgais darbs, frontālais darbs.
7. Esot praksē tika konstatēts, ka matemātikas skolotājam jāpiemīt dažādām noteiktām rakstura īpašībām, kas atvieglo un sekmē darbu stundā. Skolotājam jābūt saprotošam, izveicīgam, zinošam, pārliecinātam, drosmīgam, spējīgam uz kompromisiem.
…
. specializācijas praksi matemātikā realizēšu XXXXX, jo tā ir skola, kurā divpadsmit gadus mācījos pati. Skolā ir ļoti atsaucīgi skolotāji, kuri, ja nepieciešams, palīdz ar gudru padomu vai studiju procesā nepieciešamajiem mācību materiāliem. Prakses laikā vērošu un analizēšu divas matemātikas stundas XXX vidusskolas 5. klasē, divas algebras stundas 7. klasē un divas ģeometrijas stundas 8. klasē. Sarunās ar matemātikas skolotājiem noskaidrošu, kāda ir matemātikas skolotāju izstrādātā dokumentācija, kā tiek realizētas valsts pamatizglītības standarta prasības un ISEC paraugprogramma. Realizējot praksi, pilnveidošu prasmi izvirzīt mācību mērķi un uzdevumus, analizēšu mācību satura atlasi atbilstoši skolēnu vajadzībām un mācību priekšmetu standartam, izvērtēšu sadarbību starp skolotāju un skolēnu, sadarbību starp skolēniem, skolēnu ieinteresētību un motivāciju uzdevumu veikšanā. Mācīšos izprast mācību metožu un paņēmienu dažādošanu atbilstoši izvirzītajam mērķim un mācību uzdevumiem. Izvērtēšu skolotāja prasmi plānot un vadīt mācību stundu, prasmi rosināt skolēnus patstāvīgi domāt, spriest, analizēt un piedāvāt savus risinājumus. Analizēšu matemātikas skolotāja profesijai nepieciešamo personības īpašību izpausmi pedagoģiskajā procesā. Prakses laikā organizēšu un vadīšu vienu ārpusstundas pasākumu matemātikā 5. klasē, tādā veidā iegūstot pieredzi pasākumu organizēšanā, vadīšanā un mācību satura atlasīšanā atbilstoši izvēlētajam skolēnu vecumposmam un zināšanu līmenim.
- Pedagoģiskā prakse pirmskolas izglītības iestādē
- Pirmā specializācijas prakse matemātikā
- Prakse pedagoģijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakse pedagoģijā
Practice Reports for university35
-
Pedagoģijas prakse
Practice Reports for university19
-
Aktīvā mācību audzināšanas prakse sākumskolā. 4.klase
Practice Reports for university75
-
Latviešu valodas un literatūras specializācijas prakse
Practice Reports for university26
-
Skolvadības aktīvā prakse I
Practice Reports for university39