1. Prakses vietas raksturojums
Pirmsskolas skolotāja pedagoģiskā prakse IV veicu laika posmā no 04. septembra līdz 13. oktobrim. Prakse tika veikta ,X pamatskolas PII grupiņā “Pūcītes.” Praksē strādāju ar sagatavošanās grupas bērniem. Grupā, kurā tika veiktas pedagoģiskās prakses aktivitātes, ir 14 bērni. 8 zēni un 6 meitenes (bērnu vārdi pratības diagnosticējošo vērtēšanas tabulā ir mainīti).
Šajā pirmsskolas izglītības iestādē, tāpat kā citās pirmsskolas izglītības iestādēs, tiek apgūtas septiņas mācību jomas- matemātikas mācību joma, valodas mācību joma, sociālā un pilsoniskā mācību joma, dabaszinātņu mācību joma, tehnoloģijas mācību joma, kultūras un pašizpausmes mācību joma un veselība, fiziskās aktivitātes mācību joma. Pirmsskolas izglītības mērķis ir zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, patstāvīgi darbojas, ieinteresēti un ar prieku mācās, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā (MK 07.03.2023. noteikumu Nr. 112 redakcijā).
PII iestādes audzinātājas ļoti aktīvi iesaistās dažādos projektos, pasākumos, lai bērni pēc iespējas vairāk varētu redzēt apkārtējo pasauli, ne tikai grupu. PII iestādes audzinātājas labprātīgi piedalās dažādos mācību kursos, braucienos pieredzes apmaiņā uz citiem bērnudārziem. Kolektīvs ir ļoti draudzīgs, radošs, pretimnākošs. Audzinātājas ļoti daudz savā darbā izmanto rūpīgi izstrādātus pašu gatavotus didaktiskos materiālus. Nodarbības pēc iespējas vairāk tiek organizētas PII izveidotajā āra klasē. Āra klase nojumes veidā, kurā ir iespējams darboties svaigā gaisā un ņemt no dabas to ko tā dod. …