-
Prakses atskaite budžeta iestādē
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | BUDŽETA IESTĀDES BUDŽETA SASTĀDĪŠANA UN IZPILDE. UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA IESTĀDĒ | 5 |
1.1. | Latvijas valsts budžeta struktūra, plānošana, pieņemšana, izpilde un kontrole | 5 |
1.3. | Mēneša pārskata par budžeta izpildi sastādīšana | 6 |
1.4. | Dokumentu apgrozības plāns vai shēma | 6 |
1.5. | Grāmatvedības uzskaites politika un iekšējās kontroles organizācija iestādē | 7 |
1.6. | Noteikumi par atsevišķu grāmatvedības objektu uzskaites kārtību | 9 |
1.7. | Attaisnojuma dokumentu un reģistru glabāšanas kārtība iestādē | 9 |
1.8. | Pielietotās grāmatvedības formas apraksts un pielietotie galvenie reģistri | 10 |
1.9. | Pienākumu sadale starp iestādes un grāmatvedības darbiniekiem finansu izlietojuma uzskaites un iekšējās kontroles jomās | 11 |
2. | ILGTERMIŅA IEGULDĪJUMU UZSKAITE | 11 |
2.1. | Nemateriālo ieguldījumu uzskaite | 11 |
2.2. | Pamatlīdzekļu uzskaite | 11 |
2.3. | Pamatlīdzekļu pieņemšanas un izslēgšanas kārtība | 12 |
2.4. | Pamatlīdzekļu nolietojuma normu piemērošana iestādē | 13 |
2.5. | Pamatlīdzekļu iekšējās pārvietošanas apliecinošie dokumenti | 13 |
2.6. | Pamatlīdzekļu uzskaite budžeta iestādes grāmatvedībā | 13 |
2.7. | Pirmdokumentu reģistrēšana un darījumu iegrāmatošana | 13 |
3. | KRĀJUMU UZSKAITE UN IESTĀDES NOLIKTAVU UZSKAITE | 14 |
3.1. | Iestādē esošo krājumu sastāvs, glabāšanas vietu raksturojums un atbilstība noteiktajām prasībām | 14 |
3.2. | Materiāli atbildīgo personu pienākumi | 15 |
3.3. | Materiālo vērtību glabāšanas uzskaite | 15 |
3.4. | Inventarizācija, tās dokumentālā noformēšana | 15 |
3.5. | Mazvērtīgā inventāra uzskaites kārtība | 16 |
4. | CITU IESTĀDES LĪDZEKĻU UZSKAITE | 17 |
4.1. | Iestādes debitoru parādu veidi, to uzskaite | 17 |
4.2. | Šaubīgo debitoru un bezcerīgo debitoru novērtēšana, norakstīšana un uzkrājumu veidošana | 17 |
5. | KASES OPERĀCIJU UZSKAITE. BANKAS OPERĀCIJU UZSKAITE | 18 |
5.1. | Kases ieņēmumu un izdevumu orderu sastādīšana un reģistrēšana žurnālā | 18 |
5.2. | Kases grāmatas aizpildīšana un noslēgšana perioda beigās | 18 |
5.3. | Kases dokumentu kontēšana un kases operāciju reģistrēšana pēc iestādē pielietojamās grāmatvedības formas | 18 |
5.4. | Skaidras naudas operāciju deklarēšana | 19 |
5.5. | Kases inventarizācija | 19 |
5.6. | Citi pienākumi, ko veic kasieris iestādē | 19 |
5.7. | Maksājumu uzdevumu noformēšana | 19 |
5.8. | Bankas kontu uzrakstu vai pirmdokumentu kontēšana, reģistrēšana | 19 |
5.9. | Naudas plūsmas uzskaite pēc finansējuma avotiem | 20 |
6. | PAŠU KAPITĀLS, TĀ UZSKAITE | 20 |
6.1. | Budžeta izpildes rezultāta iegrāmatošana | 20 |
7. | UZKRĀJUMU VEIDI, TO UZSKAITE | 21 |
7.1. | Uzkrājumi aktīviem un saistībām | 21 |
8. | SAISTĪBAS, TO UZSKAITE | 21 |
8.1. | Kreditoru veidi, to uzskaite | 21 |
8.2. | Iestādes ilgtermiņa un īstermiņa saistības | 22 |
9. | DARBA UN DARBA ALGAS UZSKAITE | 22 |
9.1. | Rīkojumu par darbinieku pieņemšanu, atbrīvošanu un citiem notikumiem sastādīšana, uzrakstīšana | 23 |
9.2. | Darba algas aprēķina pirmdokumentu sastādīšana | 23 |
9.3. | Atvaļinājuma un slimības naudas aprēķināšana | 23 |
9.4. | Algu un maksājumu saraksta sastādīšana, nodokļu un citu ieturējumu no darba ienākumiem aprēķināšana | 23 |
9. 5. | Darba samaksas principi iestādē | 24 |
10. | IEŅĒMUMU UN IZDEVUMU UZSKAITE | 24 |
10.1. | Budžeta iestādes ieņēmumu veidi, ieņēmumu struktūra, pirmdokumenti to noformēšanai un reģistri. Ieņēmumu ekonomiskā klasifikācija | 24 |
10.2. | Iestādes izdevumu veidi, to uzskaitē pielietotie attaisnojošie dokumenti. Izdevumu ekonomiskā klasifikācija | 25 |
10.3. | Ieņēmumu un izdevumu slēgšana un budžeta izpildes rezultāta noteikšana pēc budžetiem | 25 |
11. | GADA SLĒGUMA INVENTARIZĀCIJA BUDŽETA IESTĀDĒ | 26 |
11.1. | Iestādes darbības gada rezultāta aprēķins | 26 |
12. | GADA PĀRSKATA SASTĀDĪŠANA | 26 |
12.1. | Gada pārskata sastādīšanas secība, izmantojamie datu avoti, pielikumi, paskaidrojumi un ziņojumi, normatīvie akti | 26 |
13. | NORĒĶINI PAR NODOKĻIEM, TO UZSKAITE, DEKLARĀCIJAS UN PĀRSKATI | 28 |
13.1. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu aprēķināšanas kārtība | 28 |
13.2. | Paziņojumu par algas nodokli un ziņojumu valsts sociālās apdrošināšanas obligātajiem maksājumiem sastādīšana un iesniegšana VID teritoriālajā iestādē | 28 |
13.3. | Ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo darījumu raksturojums | 29 |
13.4. | PVN deklarācijas un priekšnodokļa pārskata aizpildīšana | 29 |
14. | GRĀMATVEDĪBAS DATORPROGRAMMAS PIELIETOJUMS | 30 |
SECINĀJUMI | 31 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 32 |
IEVADS
Par savu prakses vietu es izvēlējos Cēsu pašvaldības aģentūru „Vidzemes vēstures un tūrisma centrs”(VVTC), kas atrodas Cēsīs, Baznīcas laukumā 1. VVTC darbības mērķis ir rūpēties par kultūrvēsturisko vērtību saglabāšanu un to izmantošanu sabiedrības izglītošanai, tādejādi veicinot tūrisma nozares attīstību Cēsu pilsētā un rajonā.
Aģentūras pārziņā ir Cēsu viduslaiku pilsdrupas, Cēsu Vēstures un mākslas muzejs, Cēsu Izstāžu nams, Cēsu Tūrisma informācijas centrs, Pils parks, Maija parks un kā arī aģentūra organizē dažādus pasākumus.
Aģentūra darbu uzsāka 2004. gada janvārī. Tās dibinātāji bija Cēsu pilsētas dome un Cēsu rajona padome.
Kopējā VVTC misija:
Attīstīt Cēsu pilsētas un rajona tūrisma nozari, un nodrošināt Cēsu viduslaiku pils un pilsmuižas kompleksa saglabāšanu, attīstību un iekļaušanos aktīvā tūrisma apritē, kā arī krāt un saglabāt kultūrvēsturiskās vērtības par Cēsu novadu kā svarīgu kultūras centru Vidzemē pagātnē, šodien un nākotnē, popularizēt sabiedrībā garīgās un materiālās kultūrvēstures vērtības, sekmēt to izmantošanu sabiedrības izglītošanai.
VVTC vīzija:
2010.gadā Cēsu rajons ir iecienītākais tūrisma galamērķis Latvijas ceļotāju vidū. Palielinājies ceļotāju uzturēšanās ilgums, pieaudzis atkārtoto ceļojumu skaits un pieauguši tūristu tēriņi Cēsu rajonā. Ir pieaugusi VVTC sociāli ekonomiskā ietekme un tas ir kļuvis par nozīmīgu faktoru ilgtspējīgas vietējās sociāli ekonomiskās vides nodrošināšanā, īpaši nodarbinātības un apkalpojošās sfērās.
Cēsis koordinē sadarbību starp visiem tūrisma objektiem Cēsu rajonā un Vidzemē. Ir izveidota vienota datu bāze; cenu politika; rezervēšanas sistēma; tūrisma kartes, un tiek nodrošināts kvalitatīvs serviss. 2010.gadā Cēsis un rajons – iekļauts ārvalstu tūristu maršrutos kā viens no galvenajiem apskates mērķiem „Cēsis – Vidzemes vēstures un tūrisma centrs” .
Mans mērķis ir nostiprināt mācību priekšmetos iegūtās teorētiskās zināšanas un apgūt praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas grāmatvedim, kā arī iegūt kvalifikācijas darbu izstrādei nepieciešamo informāciju un veikt pētniecisko darbu.
Prakses uzdevumi ir iepazīties ar prakses uzņēmumu, tā darbības organizāciju, ar grāmatvedības struktūrvienības darbību, piedalīties grāmatveža pienākumu izpildē konkrētu darbu veikšanā, ievākt prakses pārskatam nepieciešamos datus un informāciju un sagatavot prakses pārskatu.
1. BUDŽETA IESTĀDES BUDŽETA SASTĀDĪŠANA UN IZPILDE. UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA IESTĀDĒ
1.1. Latvijas valsts budžeta struktūra, plānošana, pieņemšana, izpilde un kontrole
Valsts budžets ir finanšu sistēmas centrālais posms un centralizētais naudas līdzekļu fonds, kuru valsts akumulē ar nodokļu starpniecību un izlieto savu funkciju veikšanai. Tas sastāv no divām savstarpēji saistītām daļām:
1) ieņēmumu daļas, kura satur saņemto līdzekļu uzskaiti un
2) izdevumu daļas. Ieņēmumu daļas uzdevums ir nodrošināt naudas resursus izdevumu daļai. Budžets izklāsta valsts finanšu stratēģiju, atklāj valsts ekonomikas mērķus un veidus, kādos tiek plānots tos sasniegt.
Budžeta process ilgst divus un vairākus gadus, tas sastāv no šādiem svarīgiem posmiem:
• budžeta projekta izstrādāšana;
• budžeta projekta izskatīšana Ministru kabinetā;
• budžeta projekta izskatīšana Saeimā;
• budžeta projekta apstiprināšana;
• budžeta plāna izpilde;
• budžeta plāna rēķinu noslēgšana un pārbaude.
Plānojot budžetu, tiek salīdzināti gaidāmie valsts ieņēmumi un izdevumi, lai atrastu iespēju līdzsvarot izdevumus ar to seguma avotiem un nodrošinātu visu valsts saimniecisko pasākumu izpildi. Izdevumu pieprasījums parasti pārsniedz gaidāmos ieņēmumus. Tādā gadījumā izdevumus samazina vai arī ieņēmumus palielina, līdz kopējais projekts tiek izlīdzināts.
Budžeta ieņēmumus kontrolē Valsts ieņēmumu dienests, budžeta izdevumus kontrolē Valsts kase, kas atrodas Finanšu ministrijas pakļautībā. …
1. BUDŽETA IESTĀDES BUDŽETA SASTĀDĪŠANA UN IZPILDE. UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA IESTĀDĒ 2. ILGTERMIŅA IEGULDĪJUMU UZSKAITE 3. KRĀJUMU UZSKAITE UN IESTĀDES NOLIKTAVU UZSKAITE 4. CITU IESTĀDES LĪDZEKĻU UZSKAITE 5. KASES OPERĀCIJU UZSKAITE. BANKAS OPERĀCIJU UZSKAITE 6. PAŠU KAPITĀLS, TĀ UZSKAITE 7. UZKRĀJUMU VEIDI, TO UZSKAITE 8. SAISTĪBAS, TO UZSKAITE 9. DARBA UN DARBA ALGAS UZSKAITE 10. IEŅĒMUMU UN IZDEVUMU UZSKAITE 11. GADA SLĒGUMA INVENTARIZĀCIJA BUDŽETA IESTĀDĒ 12. GADA PĀRSKATA SASTĀDĪŠANA 13. NORĒĶINI PAR NODOKĻIEM, TO UZSKAITE, DEKLARĀCIJAS UN PĀRSKATI 14. GRĀMATVEDĪBAS DATORPROGRAMMAS PIELIETOJUMS
- Atskaite saimniekošanas mācībā maizes ceptuvē
- Prakses atskaite budžeta iestādē
- Prakses atskaite. SIA "Elektro Gaisma"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Atskaite saimniekošanas mācībā maizes ceptuvē
Practice Reports for university29
-
Prakses atskaite. SIA "Elektro Gaisma"
Practice Reports for university36
-
Prakses atskaite VID
Practice Reports for university9
-
Prakses pārskats a/s "Parex banka"
Practice Reports for university33
-
Prakses pārskats SIA "Creditreform Latvija"
Practice Reports for university31