Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:650049
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  VID nodaļas darbības raksturojums    3
1.1.  VID nodaļas funkcijas    3
1.2.  VID nodaļas struktūra, tās raksturojums, struktūrvienību uzdevums    3
1.3.  VID personāla sastāva analīze    5
2.  Nodokļu maksātāju reģistrācija un izslēgšana no reģistra    6
2.1.  Nodokļu maksātāju kategorijas VID nodaļā    6
2.2.  VID klientu apkalpošanas darba procedūras    6
2.3.  Nodokļu maksātāju reģistrācijas process    7
2.4.  Nodokļu maksātāju iesniedzamā (tekošā) dokumentācija    10
2.5.  Nodokļu maksātāju izslēgšana no uzskaites    11
3.  Nodokļu maksātāju uzskaite    13
3.1.  Nodokļu maksātāju kopsavilkumu reģistri    13
3.2.  Nodokļu informācijas sistēma (NIS)    13
4.  VID nodaļas darbs galveno nodokļu administrēšanā    15
4.1.  PVN administrēšana    15
4.2.  UIN administrēšana    21
4.3.  IIN administrēšana    23
4.4.  VSAOI administrēšana    30
4.5.  Mikrouzņēmumu nodoklis, aprēķināšanas kārtība un dokumentācija    33
5.  VID nodaļas pielietojamais nodokļu maksātāja kontroles mehānisms    37
5.1.  Kontroles vaidi VID nodaļā    37
5.2.  Novērošana kā kontroles vieds    38
5.3.  Apsekošana    39
5.4.  Tematiskās pārbaudes    40
5.5.  Deklarāciju un citu atskaišu pārbaude    42
5.6.  Audits, pretpārbaudes    43
  Literatūras saraksts    48
Extract

Nodokļu audita veikšana uz aprēķinu pamata- Veicot nodokļu auditu, VID ir tiesības uz aprēķinu pamata noteikt nodokļu maksājumu apmēru atbilstoši nodokļu maksātāja īpašumā esošās mantas vai kapitāla vērtības pieaugumam vai nodokļu administrācijas rīcībā esošajām ziņām, ja ir konstatēta vismaz viena no šādām pazīmēm:
• ir konstatēts nodokļu maksātāja īpašumā esošās mantas vai kapitāla vērtības pieaugums, kurš neatbilst nodokļu maksātāja deklarācijās uzrādītajiem ienākumiem vai par kuru nodokļu administrācijā nav iesniegtas deklarācijas;
• nodokļu maksātājs ir veicis darījumu, lai izvairītos no nodokļu vai nodevu maksāšanas, vai nav identificējams kāds no darījuma dalībniekiem;
• nodokļu maksātājs nav iesniedzis normatīvajos aktos paredzētās nodokļu deklarācijas;
• nodokļu maksātāja pārskatos vai grāmatvedības uzskaitē sniegtās ziņas neatbilst nodokļu administrācijas rīcībā esošajai informācijai, pārbaudēs konstatētajiem faktiem vai nodokļu maksātāja rīcībā esošo vai bijušo lietu vērtībai;
• nodokļu administrācijas rīcībā esošā informācija liecina par to, ka nodokļu maksātājs ir veicis darījumus, kuri nav atspoguļoti viņa grāmatvedības uzskaitē;
• nodokļu maksātājs nav veicis grāmatvedības uzskaiti;
• nodokļu administrācijas amatpersonām pārbaudes laikā nav pieejami nodokļu maksātāja grāmatvedības uzskaites dokumenti, nav iespējams pārbaudīt nodokļu maksātāja grāmatvedības uzskaites dokumentus vai nav pieejami darījumu attaisnojuma dokumenti, u.c. pazīmes.
Nodokļu administrācija, uz aprēķinu pamata nosakot nodokļu maksājumu apmēru, izmanto tiešās aprēķinu metodes, tas ir, pamatojas uz nodokļu maksātāja grāmatvedības reģistros norādītajiem datiem un attaisnojuma dokumentiem un netiešās aprēķinu metodes, tas ir, aprēķina ar nodokļiem apliekamo objektu (ienākumu, darījumu vērtību u.tml.), pamatojoties uz savā rīcībā esošo informāciju.[1]
Nodokļu auditu Valsts ieņēmumu dienests pabeidz, pieņemot lēmumu par nodokļu audita rezultātiem, kurā norāda:
• normatīvos aktus, pamatojoties uz kuriem noteikts nodokļu vai maksājumu samazinājums, papildu aprēķinātā un budžetā iemaksājamā nodokļu vai maksājumu summa, vai veikta saimnieciskās darbības rezultātu vai skaidras naudas uzkrājumu korekcija;
• samazināto, papildu aprēķināto nodokļa vai maksājuma summu, samazināto nepamatoti palielināto no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēru, soda naudu un nokavējuma naudu, taksācijas periodus, kuros ir radies nodokļa vai maksājuma samazinājums vai papildu aprēķins;
• nodokļu maksātājam uzlikto tiesisko pienākumu;
• nodokļu audita rezultātā veiktās nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības rezultātu vai skaidras naudas uzkrājumu korekcijas;
• kur (minot VID struktūrvienības, kas izdod lēmumu, adresi) un kādā termiņā lēmumu var apstrīdēt;
• summu, kas nodokļu maksātājam jāiemaksā budžetā, lai VID ģenerāldirektors varētu lemt par atlikušās soda naudas samazināšanu, ievērojot likuma "Par nodokļiem un nodevām" 33.3 panta nosacījumus. [1]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register