-
Prakses pārskats SIA "Grifs AG"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Vispārēja informācija par uzņēmumu un vidi, kurā uzņēmums darbojas | 5 |
1.1. | Uzņēmējdarbības tiesiskā forma, īpašuma forma, darbības vieta, attiecīgo izvēļu pamatojums | 5 |
1.2. | Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā un nozarē | 6 |
1.3. | Uzņēmuma darbība ārējo tirgos, ES ietekme uzņēmuma un nozares attīstībā | 7 |
1.4. | Uzņēmējdarbības vide, ārējās vides ietekme uz uzņēmuma, nozares attīstību | 8 |
1.5. | Sociālās izmaiņas valstī un to loma uzņēmuma attīstībā | 9 |
1.6. | Svarīgākie uzņēmuma darbību raksturojošie rādītāji | 11 |
2. | Uzņēmuma vadība | 13 |
2.1. | Uzņēmuma vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana | 13 |
2.2. | Lēmumu pieņemšanas metodes uzņēmumā | 14 |
2.3. | Vadības informācijas sistēmas uzņēmumā | 15 |
2.4. | Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes uzņēmumā | 16 |
2.5. | Stratēģiskais vadīšanas process uzņēmumā | 17 |
2.6. | Investīciju virzieni un to efektivitāte uzņēmumā | 21 |
2.7. | Uzņēmumā realizētie projekti | 21 |
2.8. | Uzņēmuma kontroles vide, tās elementi | 22 |
2.9. | Uzņēmuma kvalitātes vadības procesi uzņēmumā, to ietekme uz uzņēmuma darbības rezultātiem | 23 |
3. | Personāla vadība uzņēmumā | 26 |
3.1. | Uzņēmumā strādājošo kvantitatīvais un kvalitatīvais sastāvs, problēmas | 26 |
3.2. | Personāla politika uzņēmumā | 27 |
3.3. | Personāla plānošanas, atlases, darbā pieņemšanas, novērtēšanas, virzīšanas pa karjeras kāpnēm procesi uzņēmumā | 28 |
3.5. | Personāla tālākizglītības un kvalifikācijas celšanas iespējas uzņēmumā | 32 |
4. | Mārketinga politika uzņēmumā | 37 |
4. 1. | Uzņēmuma mārketinga vide | 37 |
4.2. | Mārketinga galvenie elementi | 38 |
4.3. | Uzņēmuma tirgus segments | 42 |
4.4. | Produkta pozicionēšanas tirgū analīze | 43 |
4.5. | Pakalpojuma dzīves cikla analīze, jaunu produktu izstrādāšanas un ieviešanas tirgū analīze | 44 |
4.6. | Tirgus izpētes procesu analīze | 46 |
4.7. | Saskarsmes stratēģija uzņēmumā, saskarsmes procesa elementu pielietojums | 47 |
4.8. | Cenu politika uzņēmumā | 48 |
4.9. | Uzņēmuma darbība, projekti sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā | 49 |
4.10. | Produkcijas realizācijas kanālu izpēte un analīze | 51 |
5. | Uzņēmuma darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti | 53 |
5.1. | Iekšējie finansēšanas avoti | 53 |
5.2. | Ārējie finansēšanas avoti | 54 |
5.3. | Uzņēmuma brīvo naudas līdzekļu pārvaldības analīze | 55 |
5.4. | Priekšlikumi kapitāla piesaistei, izmantojot finanšu instrumentus | 56 |
5.5. | Operatīvās, finanšu analīzes, kombinētās sviras uzņēmumā izpēte un analīze | 58 |
5.6. | Uzņēmuma aizņemto līdzekļu izmaksu un vidēji svērto kapitāla cenu analīze | 61 |
5.7. | Uzņēmuma maksātie nodokļi, nodevas un obligātās iemaksas | 62 |
Secinājumi un priekšlikumi | 64 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 67 |
Secinājumi un priekšlikumi
SIA „Grifs AG” prakses pārskatā tika izpētīta un izanalizēta vide, kurā uzņēmums darbojas, raksturota uzņēmuma vadība, izpētīta un aprakstīta personāla vadība un mārketinga politika, kā arī izanalizēti uzņēmuma darbības rādītāji un finansēšanas politika. Darba rezultātā tika nonākts pie šādiem secinājumiem:
1. SIA „Grifs AG” šobrīd ir viens no vadošajiem apsardzes uzņēmumiem Latvijā, kura klientu loks un apsargājamo objektu skaits ar katru gadu palielinās ne vien Rīgā, bet arī citās Latvijas pilsētas.
2. Pašreizējās ekonomiskās situācijas ietekmē apsardzes pakalpojumi kļūst arvien pieprasītāki, apsardzes un drošības nozares nozīme pieaug līdz ar noziedzības līmeņa palielināšanos.
3. Latvijā nav objektīvu apsardzes pakalpojumu tirgus apjoma vērtējumu, jo ir uzņēmumi, kas strādā tikai tehniskās apsardzes sfērā vai tikai fiziskās apsardzes sfērā, līdz ar to, šie uzņēmumi nav vienādi vērtējami.
4. 2010. gadā kopumā SIA „Grifs AG” darbību raksturojošie rādītāji vērtējami pozitīvi, jo tehniskās apsardzes objektu pieaugums sastāda 41 %, fiziskās apsardzes objektu skaits ir palielinājies par 5 %.
5. SIA „Grifs AG” ir veiksmīgi izvēlēta organizatoriskā struktūra – funkcionālā struktūra, kur katra departamenta vadītājs ir tiešā saskarsmē ar visām darbībām, kas notiek uzņēmumā, līdz ar to tiek vienkāršots kontroles mehānisms un skaidri ir definēti katra darbinieka pienākumi un atbildība.
6. Nepārtraukti tiek strādāts pie tā, lai uzņēmumā tiktu veidota pozitīva iekšējā komunikācija, lai ikviens darbinieks tiktu informēts par visām uzņēmumā pastāvošajām aktualitātēm.
7. SIA „Grifs AG” ir skaidri noteikts stratēģiskais virziens, definējot uzņēmuma mērķi, misiju un vērtības.
8. Uzņēmumā ir radīta īpaša kontroles sistēma, kas motivē darbiniekus strādāt uzņēmuma mērķu sasniegšanai, tajā pašā laikā nodrošina vadītāju ar atgriezenisko saiti un parāda, kā darbinieks pilda savus pienākumus.
9. No citiem apsardzes uzņēmumiem SIA „Grifs AG” atšķiras ar sniegto pakalpojumu augsto kvalitāti un darbinieku kompetenci, jo regulāri tiek strādāts pie katra darbinieka iesaistīšanas Kvalitātes vadības sistēmas, atbilstoši ISO 9001:2008 standarta prasībām, uzturēšanā un pilnveidošanā.
10. Uzņēmumā nepārtraukti tiek strādāts pie personāla politikas pilnveidošanas un uzlabošanas, balstoties uz adekvāta atalgojuma piemērošanu, attīstības un karjeras izaugsmes iespējām, kā arī veselīgu un drošu darba vidi.
11. SIA „Grifs AG” izveidotā darbinieku motivācijas sistēma ir plaša un efektīva, taču valstī pastāvošās ekonomiskās situācijas rezultātā, dotajā brīdī tā ir iesaldēta.
12. Uzņēmums lielu nozīmi piešķir darbinieku kvalifikācijas celšanai, regulāri ieguldot līdzekļus personāla dalībai dažādos kursos un semināros.
13. SIA „Grifs AG” saviem klientiem piedāvā salīdzinoši plašu pakalpojumu klāstu, tajā skaitā iekļaujot unikālus produktus, ko nepiedāvā citi apsardzes uzņēmumi.
14. Nozīmīgākās produkta virzīšanas tirgū metodes ir izstrādāta uzņēmuma preču zīme, kā arī plaša un saturīga uzņēmuma mājas lapa.
15. SIA „Grifs AG” aktīvi darbojas sabiedrisko attiecību jomā, ievērojot Latvijas iedzīvotāju intereses, un ir sociāli atbildīgs uzņēmums ikvienā darbības sfērā.
…
SIA „Grifs AG” ir viens no vadošajiem apsardzes uzņēmumiem Latvijā un arī Baltijā, kas piedāvā apsardzes un drošības pakalpojumus gan fiziskām, gan juridiskām personām. Prakses mērķis bija nostiprināt studiju procesā iegūtās zināšanas, pētīt, analizēt un novērtēt SIA „Grifs AG” darbību ietekmējošos faktorus un uzņēmumā notiekošos procesus, tā attīstības virzienus un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma darbības efektivitātes un konkurētspējas paaugstināšanai. Lai sasniegtu prakses mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi: • izpētīt un izanalizēt SIA „Grifs AG” darbības vidi un tās ietekmi uz uzņēmuma darbību; • raksturot SIA „Grifs AG” vadību un vadīšanas procesus uzņēmumā; • izpētīt un aprakstīt personāla vadību un mārketinga politiku uzņēmumā; • izpētīt un raksturot SIA „Grifs AG” darbības rādītājus un finansēšanas politiku. Analizējot uzņēmuma darbību, tika pielietotas šādas metodes: ekonomiskās analīzes metode, kas ir vispār atzīta metode, un statistiskās analīzes metode – tieši salīdzināšana. Uzņēmuma darbības analīzes rezultātā, darba nobeigumā izstrādāti un sniegti secinājumi un priekšlikumi SIA „Grifs AG” darbības uzlabošanai.
- Finanšu analīzes prakses pārskats
- Prakses pārskats SIA "Grifs AG"
- Profesionālās prakses pārskats
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Profesionālās prakses pārskats
Practice Reports for university48
-
Finanšu analīzes prakses pārskats
Practice Reports for university31
-
SIA "XYZ" prakses pārskats
Practice Reports for university100
Evaluated! -
Profesionālās prakses pārskats Kārsavas pašvaldībā
Practice Reports for university42
-
Prakses pārskats SIA "TietoEnator"
Practice Reports for university30