-
Prakses pārskats SIA "Prof līnija"
Practice Reports31 Marketing, Advertising, Business, Management
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Vispārēja informācija par uzņēmumu un vidi, kurā uzņēmums darbojas | 5 |
1.1. | Uzņēmuma tiesiskā forma, īpašuma forma, darbības vieta | 5 |
1.2. | Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā, nozarē, kurā uzņēmums darbojas | 5 |
1.3. | Uzņēmuma darbība ārējos tirgos | 6 |
1.4. | Uzņēmējdarbības vide, ārējās vides ietekme uz uzņēmuma, nozares attīstību | 8 |
1.5. | Sociālās izmaiņas valstī un to loma uzņēmuma attīstībā | 11 |
1.6. | Svarīgākie uzņēmuma darbību raksturojošie rādītāji | 12 |
2. | Uzņēmuma vadība | 13 |
2.1. | Vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana | 13 |
2.2. | Lēmumu pieņemšanas metodes | 14 |
2.3. | Vadības informācijas sistēmas uzņēmumā | 14 |
2.4. | Stratēģiskais vadīšanas process uzņēmumā | 15 |
2.5. | Investīciju virziens uzņēmumā | 16 |
2.6. | Uzņēmumā realizētie projekti | 17 |
2.7. | Uzņēmuma kontroles vide | 17 |
2.8. | Kvalitātes vadības procesi uzņēmumā, ietekme uz uzņēmuma darbības rezultātiem | 18 |
3. | Mārketinga politika | 20 |
3.1. | Uzņēmuma mārketinga vide | 20 |
3.2. | Uzņēmuma mārketinga elementi | 21 |
3.3. | Uzņēmuma tirgus segments | 24 |
3.4. | Produkta pozicionēšanas karte | 25 |
3.5. | Produktu dzīves cikla analīze un jaunu produktu izstrādāšanas un ieviešanas tirgū analīze | 27 |
4. | Uzņēmuma darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti | 28 |
4.1. | Iekšējie finansēšanas avoti (nesadalītā peļņa, rezerves) | 28 |
4.2. | Ārējie finansēšanas avoti | 28 |
4.3. | Kapitāla piesaiste, izmantojot finanšu tirgus instrumentus | 29 |
4.4. | Operatīvā, finanšu analīzes un kombinētā svira | 29 |
4.5. | Kādus nodokļus, nodevas un obligātos maksājumus maksā uzņēmums | 31 |
Secinājumi | 32 | |
Priekšlikumi | 34 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 36 | |
Pielikumi | 37 |
Secinājumi
1. SIA „PROF Līnija” galvenie darbības virzieni ir kosmētikas līdzekļu vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība, kā arī frizieru un skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšana. Lai gan uzņēmums nenodrošina pirmās vajadzības preču un pakalpojumu klāstu, skaistumkopšana un kosmētika būs aktuāla vienmēr, un līdz ar dzīves līmeņa pieaugumu un algu paaugstinājumu, kļūs arvien pieprasītāka.
2. SIA „PROF līnija” ir oficiālais izplatītājs tādiem pasaulē pazīstamiem zīmoliem, kā Paul Mitchell® prodesionālā matu kosmētika Latvijā, kā arī Callus Peel™ profesionālā pēdu kopšanas kosmētika un TriWorks™ aparātkosmetaloģijas iekārtas Baltijas valstīs. Uzņēmums plāno uzsākt aktīvu šo produktu virzīšanu Baltijas valstu tirgū, tiklīdz tie būs iekarojuši Latvijas tirgu.
3. Analizējot uzņēmuma finanšu rādītājus var secināt, ka uzņēmums strādā ar zaudējumiem un bez tendences uz situācijas uzlabošanos, jo arī apgrozījums ir svārstīgs un stipri nav audzis.
4. SIA „PROF Līnija” vadības struktūra ir ļoti vienkārša un pārskatāma, jo uzņēmums nav liels. Nosacīti, uzņēmumu varētu sadalīt divās daļās – profesionālās matu kosmētikas Paul Mitchell® pārstāvniecība un izplatīšana, un skaistumkopšanas salons „Beauty Zone”.
5. Lielākā daļa darbinieku ir pakļauti tieši uzņēmuma valdes priekšsēdētājai, kas veic arī uzņēmuma direktores funkcijas. Šāda vadības struktūra ļauj veidot optimālu komunikāciju starp darbiniekiem un efektīvu informācijas apmaiņu, taču bieži vien kavē daudzu lēmumu pieņemšanu un projektu virzību, jo jebkurš jautājums ir jāsaskaņo ar uzņēmuma valdes priekšsēdētāju, kas ir diezgan noslogota un bieži vien neatrodas Latvijā.
6. Stratēģiskās vadības procesu uzņēmumā veic uzņēmuma vadītāja vienpersoniski. To, kā konkrēti tiek veikta stratēģiskās vadīšanas process vadības līmenī, vadība neizpauž, un uzņēmuma darbiniekiem tiek doti konkrēti mērķi un uzdevumi, kas jāsasniedz un pēc tam tiek veikta padarītā kontrole.
7. Uzņēmumam ir izvirzīti vairāki stratēģiskie mērķi, kas ir saistīti ar tirgus palielināšanu un uzņēmuma attīstību, taču tie uzņēmumā strādājošajiem nav publiski pieejami, kā arī nav zināma uzņēmuma misija, kas var kavēt uzņēmuma kopējo mērķu sasniegšanu, jo darbiniekiem nebūs skaidrs virziens, kurā darboties.…
Prakses pārskata mērķis ir prakses laikā iegūto zināšanu par uzņēmumu SIA „PROF Līnija” atspoguļošana, izpēte un analīze, tā attīstības virzienu un lomu ekonomikā izvērtēšana, priekšlikumu izstrāde, pamatojoties uz iegūtajām zināšanām un pieredzi. Autors, veicot praksi uzņēmumā no 2012.gada 16.janvāra līdz 25.martam, izstrādāja prakses pārskatu par uzņēmumu SIA „PROF Līnija”, kuras galvenie darbības virzieni pēc NACE klasifikatora ir smaržu un kosmētikas līdzekļu vairumtirdzniecība un frizieru un skaistumkopšanas pakalpojumi.
-
Prakses pārskats SIA "Prof līnija"
Practice Reports31 Marketing, Advertising, Business, Management
- Profesionālās prakses pārskats
- Profesionālās prakses pārskats uzņēmumā “Maija 1”
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Profesionālās prakses pārskats uzņēmumā “Maija 1”
Practice Reports for university15
-
Profesionālās prakses pārskats
Practice Reports for university48
-
Prakses pārskats SIA "XXX"
Practice Reports for university34
Evaluated! -
Prakses pārskats auditorfirmā "Deloitte Latvia"
Practice Reports for university46
-
Prakses pārskats
Practice Reports for university35