Ievads
Darba mērķis ir noteikt SIA „Ream Latvija” apgrozījuma apjoma prognozi 2006. un 2007.gadam.
Lai sasniegtu mērķi, darbā risināmie uzdevumi:
1) veikt prognozēšanas procesa teorētisko izpēti;
2) izvēlēties divas prognozēšanas metodes, ar kuru palīdzību tiks veikta uzņēmuma datu analīze;
3) veikt nepieciešamo datu savākšanu un apkopošanu;
4) izmantojot ekstrapolācijas un ekspertu metodi analizēt savāktos datus un veikt apgrozījuma apjoma prognozi 2006.-2007.gadam;
5) izdarīt secinājumus un dot priekšlikumus.
Autors izmanto speciālo literatūru par statistiku, prognozēšanas procesu un metodēm, kā arī pasniedzēja izsniegtos materiālus „Prognozēšana” un uzņēmuma nepublicētos materiālus un publicētos statistikas datus.
1. SIA „Ream Latvija” apraksts
SIA “ReAm Latvija” nodarbojas ar sadzīves preču vairumtirdzniecību. Uzņēmums sāka darbību 1994.gadā ar citu nosaukumu, ienākot tirgū ar jauniem produktiem. Tā galvenais mērķis bija iekarot tirgu ar salīdzinoši zemām cenām. Kad tirgus bija iepazīstināts ar uzņēmuma produkciju, tika mainīta cenu politika, un panākta strauja rentabilitātes paaugstināšanās.
Autors uzņēmumu izvēlējās, jo brīvi var piekļūt visiem statistikas datiem un pats strādā šajā uzņēmumā, tā kā pārzin iekšējo darbību un ietekmējošos ārējos faktorus.
…