-
SIA "X" prakses atskaite
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Vispārēja informācija par uzņēmumu un vidi, kurā uzņēmums darbojas | 5 |
1.1 | Uzņēmuma izvēlētās uzņēmējdarbības tiesiskā forma, darbības vieta, attiecīgo izvēļu pamatojums | 5 |
1.2 | Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā un nozarē | 6 |
1.3. | Uzņēmuma darbības ārējie tirgi, ES ietekme uzņēmuma un nozares attīstībā | 9 |
1.4. | Uzņēmējdarbības vide, ārējās vides ietekme uz uzņēmuma, nozares attīstību | 10 |
1.5. | Sociālās izmaiņas valstī, reģionā, pilsētā un to loma uzņēmuma, nozares attīstībā | 12 |
1.6. | Uzņēmuma darbību raksturojošie rādītāji | 17 |
2. | Uzņēmuma vadība | 18 |
2.1. | Uzņēmuma vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana | 18 |
2.2. | Lēmumu pieņemšanas metodes | 20 |
2.3. | Vadības informācijas sistēmas uzņēmumā | 20 |
2.4. | Uzņēmumā pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes | 21 |
2.5. | Stratēģiskais vadīšanas process uzņēmumā | 21 |
2.6. | Uzņēmuma realizētie projekti | 24 |
2.7. | Kontroles vides un kvalitātes vadības procesi uzņēmumā | 25 |
2.8. | Kritēriji pēc kādiem uzņēmums izvēlas izejvielu, materiālu piegādātājus, uzņēmuma izmantotie transporta veidi un firmas | 26 |
3. | Personāla vadība uzņēmumā | 27 |
3.1. | Uzņēmumā strādājošo kvantitatīvais un kvalitatīvais sastāvs, problēmas | 27 |
3.2. | Personāla politika uzņēmumā | 27 |
3.3. | Personāla plānošanas, atlases, darbā pieņemšanas, novērtēšanas, virzīšanas pa karjeras kāpnēm procesi uzņēmumā | 28 |
3.4. | Personāla motivācijas politika un veidi uzņēmumā | 29 |
3.5. | Personāla tālākizglītības un kvalifikācijas celšanas iespējas uzņēmumā | 30 |
3.6. | Darba līguma noslēgšanas un uzskaites kārtība | 30 |
3.7. | Darba samaksas principi un sistēmas uzņēmumā | 31 |
4. | Mārketinga politika uzņēmumā | 33 |
4.1. | Uzņēmuma mārketinga vides raksturojums | 33 |
4.2. | Uzņēmuma mārketinga galvenie elementi | 34 |
4.3. | Uzņēmuma tirgus segmenta izpēte | 35 |
4.4. | Produkta pozicionēšanas tirgū analīze | 35 |
4.5. | Pakalpojuma dzīves cikla analīze, jaunu pakalpojumu izstrādāšana un ieviešana tirgū | 37 |
4.6. | Tirgus izpētes process, pielietotās metodes | 37 |
4.7. | Cenu politika uzņēmumā | 38 |
4.8. | Darbības un projekti sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā | 39 |
4.9. | Pakalpojumu realizācijas kanālu izpēte | 39 |
5. | Uzņēmuma darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti | 41 |
5.1. | Iekšējie finansēšanas avoti | 41 |
5.2. | Ārējie finansēšanas avoti | 42 |
5.3. | Priekšlikumi kapitāla piesaistei, izmantojot finanšu instrumentus | 44 |
5.4. | Operatīvās, finanšu analīzes, kombinētās sviras uzņēmumā izpēte un analīze | 46 |
5.5. | Uzņēmuma aizņemto līdzekļu izmaksas, analīze | 49 |
5.6. | Uzņēmuma maksātie nodokļi, nodevas, obligātās iemaksas | 51 |
Secinājumi un Priekšlikumi | 53 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 55 |
Uzņēmuma ekonomiskais un finansiālais stāvoklis ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma uzticamības kritērijiem. To raksturo līdzekļu izvietošana un izmantošana, kā arī to veidošanās avoti, tāpēc vadītājam jāprot reāli novērtēt sava uzņēmuma, kā arī partneru un konkurentu finansiālo un ekonomisko stāvokli.
Lai uzņēmējdarbības saimniekošanas rezultāts būtu peļņa un augsta rentabilitāte, īpašniekiem un vadītājiem jāizvēlas un jāizvirza mērķtiecīgi, situācijai atbilstoši vadības lēmumi.
Prakses mērķis ir nostiprināt studiju procesā iegūtās zināšanas, pētīt, analizēt un novērtēt uzņēmuma SIA „Ošukalns celtniecība” darbību ietekmējošos faktorus un uzņēmumā notiekošos procesus, tā attīstības virzienus un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma darbības efektivitātes un konkurētspējas paaugstināšanai.
Kā analizējamais uzņēmums tika izvēlēts būvniecības nozares uzņēmums SIA „Ošukalns celtniecība”, kas darbojas Jēkabpilī.
Būvniecības nozare visā pasaulē tiek uzskatīta par vienu no perspektīvākajām nozarēm, bet šobrīd situācija ir tāda, ka būvniecība ekonomisko krīzi izjūt visvairāk. Šajā atskaitē ir iespēja iepazīties ar uzņēmuma darbību raksturojošiem rādītājiem un uzņēmuma veiktajiem pasākumiem, kas palīdz vidējam uzņēmuma izdzīvot krīzes laikā un gūt peļņu.
Lai sasniegtu izvirzīto prakses mērķi, tika sastādīti sekojoši uzdevumi:
1.iepazīties ar uzņēmuma darbības vietu, iepazīties ar uzņēmuma nepublicētajiem materiāliem;
2.izpētīt būvniecības nozari Latvijā un Jēkabpilī;
3.iepazīties ar uzņēmuma vadības pienākumiem un darba norisi, vadības struktūru un vadības lēmumu pieņemšanas metodēm;
4.izpētīt uzņēmuma personāla vadīšanas paņēmieniem;
5.iepazīties ar uzņēmuma veiktajām mārketinga aktivitātēm;
6.veikt uzņēmuma darbības finansiālo rezultātu novērtējumu.
Analizējot uzņēmumu tika pielietotas šādas metodes: ekonomiskās analīzes metode, salīdzināšanas metode, dokumentu analīze, ekonomiski matemātiskās metodes.
Secinājumu un priekšlikumu daļā tiek novērtēta uzņēmuma darbība un sniegti priekšlikumi darbības uzlabošanai.…
Ievads 4 1. Vispārēja informācija par uzņēmumu un vidi, kurā uzņēmums darbojas 5 1.1 Uzņēmuma izvēlētās uzņēmējdarbības tiesiskā forma, darbības vieta, attiecīgo izvēļu pamatojums 5 1.2 Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā un nozarē 6 1.3. Uzņēmuma darbības ārējie tirgi, ES ietekme uzņēmuma un nozares attīstībā 9 1.4. Uzņēmējdarbības vide, ārējās vides ietekme uz uzņēmuma, nozares attīstību 10 1.5. Sociālās izmaiņas valstī, reģionā, pilsētā un to loma uzņēmuma, nozares attīstībā 12 1.6. Uzņēmuma darbību raksturojošie rādītāji 17 2. Uzņēmuma vadība 18 2.1. Uzņēmuma vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana 18 2.2. Lēmumu pieņemšanas metodes 19 2.3. Vadības informācijas sistēmas uzņēmumā 19 2.4. Uzņēmumā pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes 20 2.5. Stratēģiskais vadīšanas process uzņēmumā 20 2.6. Uzņēmuma realizētie projekti 23 2.7. Kontroles vides un kvalitātes vadības procesi uzņēmumā 24 2.8. Kritēriji pēc kādiem uzņēmums izvēlas izejvielu, materiālu piegādātājus, uzņēmuma izmantotie transporta veidi un firmas 25 3. Personāla vadība uzņēmumā 26 3.1. Uzņēmumā strādājošo kvantitatīvais un kvalitatīvais sastāvs, problēmas 26 3.2. Personāla politika uzņēmumā 26 3.3. Personāla plānošanas, atlases, darbā pieņemšanas, novērtēšanas, virzīšanas pa karjeras kāpnēm procesi uzņēmumā 27 3.4. Personāla motivācijas politika un veidi uzņēmumā 28 3.5. Personāla tālākizglītības un kvalifikācijas celšanas iespējas uzņēmumā 29 3.6. Darba līguma noslēgšanas un uzskaites kārtība 29 3.7. Darba samaksas principi un sistēmas uzņēmumā 30 4. Mārketinga politika uzņēmumā 31 4.1. Uzņēmuma mārketinga vides raksturojums 31 4.2. Uzņēmuma mārketinga galvenie elementi 32 4.3. Uzņēmuma tirgus segmenta izpēte 32 4.4. Produkta pozicionēšanas tirgū analīze 33 4.5. Pakalpojuma dzīves cikla analīze, jaunu pakalpojumu izstrādāšana un ieviešana tirgū 35 4.6. Tirgus izpētes process, pielietotās metodes 35 4.7. Cenu politika uzņēmumā 36 4.8. Darbības un projekti sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā 37 4.9. Pakalpojumu realizācijas kanālu izpēte 37 5. Uzņēmuma darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti 39 5.1. Iekšējie finansēšanas avoti 39 5.2. Ārējie finansēšanas avoti 40 5.3. Priekšlikumi kapitāla piesaistei, izmantojot finanšu instrumentus 42 5.4. Operatīvās, finanšu analīzes, kombinētās sviras uzņēmumā izpēte un analīze 44 5.5. Uzņēmuma aizņemto līdzekļu izmaksas, analīze 47 5.6. Uzņēmuma maksātie nodokļi, nodevas, obligātās iemaksas 49 Secinājumi un Priekšlikumi 51 Bibliogrāfisko norāžu saraksts 53
- Prakses atskaite par darbu muitā
-
Prakses atskaite uzņēmējdarbībā
Practice Reports10 Business, Marketing, Advertising, Management
- SIA "X" prakses atskaite
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakses atskaite uzņēmumā SIA "X V”
Practice Reports for university20
-
Pirmsdiploma prakses atskaite SIA "X"
Practice Reports for university16
-
Kvalifikācijas prakses atskaite SIA "Pondus"
Practice Reports for university24
-
Mārketinga prakses atskaite. SIA "xxx" nekustamā īpašuma apsaimniekošana
Practice Reports for university25
-
Prakses atskaite SIA "X"
Practice Reports for university14