Practice Reports
Technologies
Construction and construction works
Uzņēmuma SIA "Anga" konkurētspējas paaugstināšanas projekts-
Uzņēmuma SIA "Anga" konkurētspējas paaugstināšanas projekts
Practice Reports26 Construction and construction works, Business, Management
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | ANALĪZES DAĻA | 5 |
1.1. | ANALĪZES PRAKTISKĀ DAĻA | 5 |
1.1.1. | UZŅĒMĒJDARBĪBAS VISPĀRĪGAIS RAKSTUROJUMS LATVIJĀ | 5 |
1.1.1.1. | Uzņēmējdarbības vide | 5 |
1.1.1.2. | Uzņēmumi | 5 |
1.1.1.3. | Biznesa uzsākšana | 6 |
1.1.1.4. | Pasaules Bankas pētījums Doing Business | 6 |
1.1.2. | BŪVNIECĪBAS NOZARE | 9 |
1.1.2.1. | Būvniecības nozares attīstības tendences | 9 |
1.1.2.2. | Būvniecības nozares darbaspēka raksturojums | 10 |
1.1.2.3. | Būvniecības profesionālās izglītības piedāvājums | 10 |
1.1.2.4. | Būvniecības importa un eksporta dinamika | 11 |
1.1.2.5. | Būvniecības nozarē strādājošo vidējā darba alga | 12 |
1.1.3. | UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS | 13 |
1.1.3.1. | Pamatdarbības virziens | 13 |
1.1.3.2. | Darbinieku skaita un sastāva analīze | 13 |
1.1.3.3. | Pārvaldes sistēma | 13 |
1.1.3.4. | Uzņēmuma darbības vēsture | 13 |
1.1.3.5. | SVID Analīze „ANGA” | 14 |
1.2. | ANALĪZES TEORĒTISKĀ DAĻA | 18 |
1.2.1. | Konkurētspējīgās priekšrocības pamats | 18 |
1.2.1.1. | Efektivitāte | 18 |
1.2.1.2. | Produkcijas kvalitāte | 19 |
1.2.1.3. | Jaunievedumi | 19 |
1.2.1.4. | Klientu vēlmju apmierināšana | 20 |
1.2.2. | Konkurētspējīgas priekšrocības radīšana | 21 |
1.2.2.1. | Konkurētspējīgas priekšrocības veidošana ar augstākas efektivitātes palīdzību | 21 |
1.2.2.2. | Konkurētspējīgas priekšrocības veidošana, sasniedzot augstāku kvalitāti | 22 |
1.2.2.3. | Konkurētspējīgas priekšrocības veidošana, ieviešot jaunievedumus | 24 |
1.2.2.4. | Konkurētspējīgas priekšrocības veidošana, apmierinot klientu vēlmes | 24 |
1.2.3. | Konkurētspējīgas priekšrocības ilgtspēja | 25 |
2. | PROJEKTA DAĻA | 27 |
2.1. | UZŅĒMUMA EFEKTIVITĀTES CELŠANA SAMAZINOT PRODUKTA SASTĀVDAĻU SKAITU | 28 |
2.2. | UZŅĒMUMA KONKURĒTSPĒJAS CELŠANA IEVIEŠOT JAUNIEVEDUMUS | 31 |
2.3. | UZŅĒMUMA EFEKTIVITĀTES CELŠANA UZLABOJOT ALGU SISTĒMU | 34 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 36 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 38 |
Secinājumi un priekšlikumi
• Uzņēmējdarbības vide Latvijā pēc krīzes periodā ar katru gadu aizvien uzlabojās, kas ir spriežams pēc pasaules bankas Doing Business 2013 pētījumiem.
• Būvniecības nozare ir viena no nozīmīgākajām tautsaimniecības nozarēm ES un Latvijas ekonomikā gan pēc finanšu apgrozījuma, gan nodarbināto skaita.
• Pēdējo gadu laikā būvniecības nozarē mainās izpratne par nozari un tiek noteiktas jaunas prasības saistībā ar vides aizsardzību, energoresursu efektīvu izmantošanu, kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu un pielāgošanu mūsdienu sabiedrības vajadzībām.
• Sabiedrība ar ierobežotu atbildību ANGA ir viens no pirmajiem uzņēmumiem Latvijā, kas nodarbojās ar kāpņu būvēšanu, un gadiem ejot, joprojām ir viens no tirgus līderiem Latvijā.
• SIA „ANGA” klientu loks ir šaurs – tie ir turīgie pasūtītāji, kuri savos objektos algo dizainerus un, kuriem ir svarīgas detaļas un kvalitāte, bieži arī izstrādājuma novitāte.
• Uzņēmumam „ANGA” būtiskākā priekšrocība ir pieredze nozarē, kas ir pamats uzņēmuma sekmīgai darbībai vairāku gadu garumā.
• Latvijas tirgū „ANGA” ir stabils uzņēmums, bet, lai iegūtu lielāku pārsvaru pār saviem konkurentiem ir jāveido konkurētspējīgas priekšrocības.
• Konkurētspējīgo priekšrocību veido četri faktori - efektivitāte, kvalitāte, jaunievedumi un klientu vēlmju apmierināšana.
• Konkurētspējīgās priekšrocības ilgtspēja ir atkarīga no tās atdarināšanas barjerām, konkurentu spējam un nozares vispārējās dinamikas.
Priekšlikumi:
• Zinot, ka viena produkta izstrādes process ir pārāk piesātināts ar sastāvdaļām , kas krasi ietekmē operāciju skaitu un montāžas laiku, ir jāsamazina esošā produkta sastāvdaļu skaitu. Ņemot vērā, ka sastāvdaļu skaits ir ļoti liels, pat mazs sastāvdaļu skaita samazinājums var sniegt uzņēmumam acīmredzamus uzlabojumus. Samazināt var tikai to sastāvdaļu skaitu, kuras nav tik svarīgas klientam un kuru skaita samazinājumu klients varbūt pat nepamanītu. Protams, ņemot vērā, lai šis samazinājums krasi neietekmētu galaprodukta kvalitāti un dizainu. Veicot šādas nelielas izmaiņas uzņēmums uzlabos savu darba ražīgumu, kā arī iegūs konkurētspējīgu priekšrocību pār konkurentiem, jo ne katrs konkurentu uzņēmums spēs izstrādāt tik augstas kvalitātes produktu tik ātrā laika posmā.
…
Būvniecības nozare Latvijā pēdējos gados ir piedzīvojusi visai krasas izmaiņas. Latvijas ekonomikas stāvoklim pasliktinoties, daudzi būvniecības projekti ir palikuši nepabeigti, un uzņēmumi, kas tos veido, piedzīvojuši zaudējumus, lielus parādus, vai pat bankrotējuši. Ekonomikas stāvoklim atkal stabilizējoties, uzņēmumiem, kas darbojās būvniecības nozarē atkal jāpievērš lielāka uzmanība sava darba kvalitātei un jauno vai esošo konkurentu darbībām. Konkurence ir galvenais iemesls uzņēmumu un nozaru attīstībā. Jo labāks ir konkurents, jo labākam jābūt tev pašam. Izprotot, kā pareizi konkurēt un veidot attiecīgi savam uzņēmumam atbilstošas konkurētspējīgās priekšrocības, uzņēmums var būt vienā līmenī ar saviem konkurentiem, vai pat pārspēt tos un iegūt noteicošo tirgus daļu nozarē. Autors izvēlējies tieši šo tēmu, jo SIA „ANGA”, par spīti nestabilajam Latvijas ekonomikas stāvoklim, ir spējusi pārvarēt grūtības un mirkļos kad konkurenti ir „padevušies” un bankrotējuši, spējusi atrast īsto stratēģiju ekonomiskās lejupslīdes posma pārvarēšanai. Šī darba pētījuma priekšmets ir uzņēmums un tā spēja konkurēt, kura, autoraprāt, ir laba, bet ne perfekta, jo, lai gan uzņēmums darbojas nozarē jau gadiem ilgi un ir iekarojis samērā noteicošu tirgus daļu, tā konkurētspējas limits vēl nav sasniegts.
- Prakse lauku tūrisma uzņēmumā. Uzņēmuma darbības analīze, attīstības plānošana
-
Uzņēmuma SIA "Anga" konkurētspējas paaugstināšanas projekts
Practice Reports26 Construction and construction works, Business, Management
- Uzziņu dienesta 1188 uzņēmuma analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma darbības analīze
Practice Reports for university41
-
Uzņēmuma “Gaisma BBT” finansiālā stāvokļa novērtējums
Practice Reports for university27
-
Prakse uzņēmumā. Uzņēmuma finanšu situācijas izvērtējums
Practice Reports for university21
-
Prakses pārskats tiešās pārdošanas uzņēmumā
Practice Reports for university46
-
Atskaite par praksi IT uzņēmumā "Exigen Services"
Practice Reports for university35