Practice Reports
Humanities
Pedagogy
Valsts profesionālā prakse sociālajā darbā ar bērniem, ka...-
Valsts profesionālā prakse sociālajā darbā ar bērniem, kam ir uzvedības traucējumi no rehabilitācijas centra "Bērnu oāze"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Mērķagrupas raksturojums | 5 |
1.1. | Deviantās uzvedības raksturojums | 5 |
1.2. | Uzvedības traucējumu cēloni | 6 |
1.3. | Uzvedības traucējumu formas | 7 |
2. | Mērķgrupas sociālais portrets | 9 |
3. | Sociālo pakalpojumu, kurus sniedz institūcija, raksturojums | 12 |
3.1. | Struktūrvienības "Oāze "darba organizācija | 13 |
3.2. | Programmā iesaistītie speciālisti | 13 |
3.3. | Struktūrvienības "Oāze "speciālistu pienākumu un darbības raksturojums | 17 |
4. | Mērķgrupas sociālas problēmas un vajadzību izvērtējums | 19 |
4.1. | Institūcijas speciālistu intervēšanas apraksts un analīze | 19 |
4.2. | Mērķgrupas klientu anketēšanas rezultāti un analīze | 21 |
4.3. | Struktūrvienības "Oāze" pakalpojumu atbilstība mērķagrupas klientu vajadzībām | 27 |
5. | Sociālā darbinieka darbības raksturojums | 28 |
6. | Normatīvo aktu, kas saistoši mērķagrupai raksturojums | 31 |
7. | Secinājumi | 35 |
8. | Lietratūras saraksts | 37 |
1. Mērķgrupas raksturojums.
”Bērni ar uzvedības traucējumiem – visi nepilngadīgie ar problēmām pašregulācujā un /vai sociālā mijiedarbībā ar pieaugušajiem un vienaudžiem. Bērnu ar uzvedības traucējumiem kategorijā ietilpst: a) bērni, kas izjūt uzmanības trūkumu; b) bērni ar emocionālām problēmām(depresija, bailes, sasprindzinājums, naids utt.); c) autiskie bērni; d) bērni ar psihiskām aizturēm(galvenokārt intelekta sfēra); e) bērni ar pazeminātu spēju mācīties; f) bērni ar sociālās uzvedības novirzēm; g)pusaudži , kuru diagnoze ir anoreksija un bulīmija. Bērni ar uzvedības traucējumiem ir sociāla darbinieka klienti [17]
Deviance, (lat. devianto novirze) devianta uzvedība- rīcības novirze no sociālām normām, sabiedrībā pieņemtiem standartiem. Izteiktākās sabiedrības deviance ir narkomānija, alkoholisms, prostitūcija u.c. [17]
Delinkvents (lat. delinguens tāds, kas izdara pārkāpumus)- ar likuma pārkāpumu saistīts. Delinkventa rīcība ir antisociāla (pretsabiedriska). [17]
1.1. Deviantās uzvedības raksturojums
Pēc Sabiedrības veselības aģentūras pasūtījuma 2007.gadā SIA ”Sociologisko pētījumu instituts” veica Latvijas skolu aptaujas projektu par atkarību izraisošo vielu lietošanas paradumi un tendences skolēnu vidū. [10] Daudzi pētījumi un statistikas dati liecina, ka dažādi deviantas uzvedības aspekti ir savstarpēji saistīti – paaugstināta agresivitāte, kas izpaužas fiziskā vai emocionālā vardarbībā pret citu personu, iesaistē kautiņos u.tml., ir raksturīga ne tikai pusaudžiem kopumā, bet raksturo arī personības individuālās iezīmes. Nereti agresīva rīcība ir reakcija uz aizvainojumu, problēmām un konfliktsituāciju kā ģimenē, tā arī vienaudžu lokā. Jaunietis, kas tendēts uz agresīvu uzvedību, biežāk tendēts arī uz citām riska uzvedības formām, tajā skaitā arī uz psihoaktīvo vielu pamēģināšanu. No otras puses, agresīva uzvedība var būt arī vielu lietošanas izraisītas sekas. Daļa šajā pētījumā iekļauto deviantas uzvedības mērījumu fiksē fiziskas agresivitātes izpausmes – iesaisti kautiņos, citas personas savainošanu, sveša īpašuma bojāšanu, vandālismu, otra daļa – vērsta uz nelikumīgu rīcību, kas saistīta ar svešas mantas piesavināšanos, zādzībām. …
Mana prakses vieta ir Bērnu rehabilitācijas centrs „Bērnu oāze” kas atrodas Mākoņklna pagastā, Rēzeknes novadā. 2009.gada decembrī uz Rēzeknes novada pašvaldības paziņojumu par Mākoņkalna pagasta bijušās pamatskolas ēkas iznomāšanu bērnu un jauniešu atbalsta programmu realizēšanai, atsaucās SIA”Bērnu oāze” ar ko arī tika noslēgts līgums. Ēka izmantota rehabilitācijas programmas realizācijai bērniem un pusaudžiem ar uzvedības traucējumiem. Prakses mērķis: Izprast bērnu ar uzvedības problēmām sociālās un citas problēmas, un to risināšanas iespējas mezo un makro līmenī. Prakses uzdevumi: 1. Analizēt bērnu uzvedības traucējumu cēloņus un formas, veikt mērķgrupas sociāla portreta raksturojumu. 2. Pielietojot dažādas sociāla darba metodes noteikt mērķgrupas sociālās un citas problēmas un vajadzības. 3. Raksturot sociālo pakalpojumu, kurus sniedz institūcijā atbilstību klientu mērķagrupai vajadzībām. 4. Prognozēt perspektīvas sociālajā darbā ar bērniem ar uzvedības traucējumiem valsts sociālās politikas attīstības kontekstā. Prakses vieta: Rehabilitācijas centrs „Bērnu oāze”, Mākoņkalna pagastā, Rēzeknes novadā. Mērķgrupa: bērni ar uzvedības traucējumiem (no 14 līdz 17 gadiem) no bērnu rehabilitācijas centra „Bērnu oāze”. Pētīšanas metodes: Literatūras un normatīvo aktu analīze, anketēšana, pārrunas ar rehabilitācijas centra darbiniekiem un audzēkniem, pierakstu veikšana, datu analīze.
- Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā
- Prakse pirmsskolas izglītības iestādē "Mežmaliņa"
- Valsts profesionālā prakse sociālajā darbā ar bērniem, kam ir uzvedības traucējumi no rehabilitācijas centra "Bērnu oāze"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā
Practice Reports for university10
-
Prakse pirmsskolas izglītības iestādē "Mežmaliņa"
Practice Reports for university10
-
Pedagoģiskā prakse pirmsskolā
Practice Reports for university25
-
Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā
Practice Reports for university45
-
Studiju pētnieciskā prakse
Practice Reports for university15
Evaluated!