Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:211604
 
Evaluation:
Published: 17.03.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Kopsavilkums    3
2.  Uzņēmējdarbības mērķi un misija    4
3.  Pašreizējās situācijas analīze    5
4.  Realizētās produkcijas sortimenta raksturojums    7
5.  Tirgus analīze    9
6.  Riski un to mazināšanas pasākumi    12
7.  Mārketings    13
8.  Finansu analīze    14
  Izmantotā literatūra    18
Extract

5. Tirgus analīze
Jāatzīst, ka bioloģiski tīras produkcijas ražošanas izmaksas ir augstākas nekā tradicionālās lauksaimniecības produkcijas ražošanas izmaksas, tādēļ arī realizācijas cena bioloģiskajiem produktiem ir augstāka. Lai pircējs būtu gatavs par šo produkciju maksāt dārgāk, viņam ir jābūt informētam par to, ka prece patiešām ir šīs augstās cenas vērta, tas ir – tā ir ekoloģiski tīra (to garantē sertifikāts, kas ļauj apzīmēt preci ar īpašu preču zīmi) un tā ir veselīgāka nekā parastie produkti. Bioloģiskā lauksaimniecība piedāvā principiāli jaunu uztura koncepciju, kas balstīta uz atšķirīgām vērtībām. Patērētājam jāizvēlas starp koncentrētu, ļoti pārstrādātu, piedevām bagātinātu pārtiku un dabiski barojošu, minimāli pārstrādātu uzturu. Dažas īpašības (piemēram, ārējais izskats, krāsa) šiem dabiskajiem produktiem var būt mazāk pievilcīgākas nekā ierastajiem lielveikalos nopērkamajiem produktiem.
Pasaulē bioloģiski audzēti produkti ir par 30-100 % dārgāki nekā tradicionālajā lauksaimniecībā audzētie produkti, savukārt salīdzinot Eiropas un Latvijas bioloģisko produktu realizācijas cenas, jāsecina, ka Latvijā realizācijas cenas ir par 30 – 70 % zemākas nekā Eiropā. Līdz ar to Latvijā bioloģiskās lauksaimnieciskās ražošanas intensitāte nav tik augsta kā citur Eiropā. Salīdzinājumam dažas realizācijas cenas bioloģiskajiem produktiem Vācijā un Latvijā
Zemniekiem nopietnas grūtības sagādā ekoloģiski tīras lauksaimniecības produkcijas pārdošana gan iekšējā, gan ārējā tirgū. No vienas puses - iedzīvotāju pirktspēja ir zema, tomēr pagaidām vēl lielākajai daļai pircēju nav reālu iespēju iegādāties ar bioloģiskām lauksaimniecības metodēm ražotus produktus: ierobežotais pieprasījums ir līdzsvarā ar ierobežoto piedāvājumu. Taču ar katru gadu arī mūsu valsts iedzīvotāji sāk apzināties bioloģiskās produkcijas nepieciešamību un tās vērtību. Sabiedrībā aizvien vairāk pieaug interese pēc bioloģiski ražotajiem produktiem. To sekmīgi ir pierādījis arī vairākkārt notikušais Zaļais tirgus Rīgā. Bioloģiski tīras pārtikas ražošana var kļūt par iespēju Latvijas zemniekiem iekarot Eiropas tirgu. Pāreja uz bioloģisko lauksaimniecību ir jāveic pakāpeniski.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,27 €
Work pack Nr. 1338076
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register