Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:167969
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.11.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Tvaika dzinēji   
1.1.  Tvaika dzinēju uzbūve   
1.2.  Tvaika dzinēju vēsture   
1.3.  Tvaika dzinēju izmantošana mūsdienās un senatnē   
2.  Elektrodzinēji   
2.1.  Kas ir elektrodzinējs, to iedalījums   
2.2.  Līdzstrāvas dzinēji   
2.3.  Maiņstrāvas dzinēji   
2.4.  Asinronais motors   
2.5.  Elektrodzinēju izmantošana mūsdienās   
3.  Reaktīvie dzinēji   
3.1.  Kas ir reaktīvie dzinēji, to ietekme uz dabu   
3.2.  Reaktīvo dzinēju vēsture   
Extract

Lūk, ļoti vienkāršs un uzskatāms piemērs (skat.attēlā). Sildot ūdeni katlā, rodas taviki. Tvaiku spiediens aug. Tas nozīmē, ka neredzamās ūdens daļiņas arvien stiprāk dauzās uz visām virsmām. Tā kā virzulis izrāda visvājāko pretestību, ūdens daļiņas to stumj uz augšu. Atliek izdomāt, kā izlaist uz īsu brīdi tvaikus no katla. Tad virzulis pats ar savu smagumu noslīdēs lejā un karstie tvaiki atkal varēs stumt cilindru uz augšu. Cilvēki ir izdomājuši ļoti daudzus paņēmienus, kā izlaist tvaiku un atgriezt virzuli sākumstāvoklī.

Tvaiku kā jaudas avotu izmantoja senie romieši un grieķi jau pirms tūkstošiem gadu. Pirmo vienkāršo tvaika dzinēju izgudroja grieķu zinātnieks Hērons, taču pēc būtības tā bija rotaļlieta;
1679.g. Franču fiziķis Deniss Papēns izstrādāja tvaika mašīnas darbības principus;
1712. gadā angļu inženieris Tomass Severijs uzbūvēja pirmo īsto tvaika dzinēju. Tā bija liela tvaika mašīna, ko izmantoja ūdens izsūknēšanai no šahtām;
1769. gadā angļu inženieris Džeimss Vats 
būtiski uzlaboja tvaika dzinēju;
Ap 1800.gadu angļu inženieris Ričards Treviks radīja pirmo tvaika lokomotīvi. Tā gan esot bijusi tik smaga, ka salauzusi sliedes;

Mūsdienās tvaika turbīnas saražo ~85% pasaules elektrības (tās lieto visās termoelektrostacijās un atomelektrostacijās). Pēc lietojuma veida tvaika turbīnas iedala kondensācijas tvaika turbīnas, kondensācijas tvaika turbīnas ar regulējamiem nozarojumiem un pretspiediena tvaika turbīnas.
Atomelektrostacijas izmanto mitra
tvaika turbīnas, kuru konstrukcija paredzēta mitruma novadīšanai no turbīnas caurplūdes daļas, šajās tvaika turbīnās tvaika spiediens 4,3-7 MPa.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1234643
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register