Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:910470
 
Evaluation:
Published: 05.03.2022.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Not used
Extract

Pirmsoperacionālā stadija (2 – 7 gadi)
Otrā bērnu loģikas īpatnība ir reālisms. Tas izpaužas tendencē izskaidrot sev nesaprotamo ar līdzīgu reālu tēlu palīdzību. Piemēram, stāstot par to, kas ir saule, bērns apgalvo, ka tā ir spuldzīte, kuru kāds ir iededzinājis debesīs. (Flavel, 1963)
Konkrēto operāciju stadija (7 – 11 gadi)
Pamazām sāk attīstīties verbāli loģiskā (jēdzieniskā) domāšana, kad domāšanas process notiek abstraktā līmenī ar jēdzienu palīdzību. Tomēr šajā periodā loģiskās operācijas bērns spēj veikt, balstoties uz uzskatāmu materiālu. (Flavel, 1963)
Formālo operāciju stadija (11 – 15 gadi)
Turpina attīstīties verbāli loģiskā domāšana. Pusaudža domāšanas process sāk atbrīvoties no piesaistes konkrētai situācijai vai priekšmetiem. Domāšana pāriet abstraktā līmenī – pusaudzis spēj veikt intelektuālās operācijas, tieši neuztverot tos objektus un situācijas, par kuriem viņš domā. (Flavel, 1963)

Periodizācijas priekšrocības un trūkumi

Priekšrocības
Piažē ir devis milzīgu ieguldījumu bērnu kognitīvās attīstības pētījumos, kas laika gaitā ir radījuši daudz pētījumu.
Viņa visaptverošajai teorijai ir bijusi liela ietekme uz izglītību un mācību metodēm visā pasaulē. Piažē bērnu kā “aktīvo zinātnieku” koncepcija ir pamudinājusi skolas, izveidot bērniem uz bērnu vērstas klases, kas ļauj bērniem aktīvāk mācīties.
Piažē parādīja, ka bērnu domāšana kvalitatīvi atšķiras no pieaugušo domāšanas.
Viņa teorija ļauj saprast, kas varētu notikt, kad bērns iegūst noteiktas kognitīvās funkcijas.

Trūkumi
Piažē nespēja diferencēt kompetenci (bērna spējas) un sniegumu (ko bērns var parādīt).

Secinājumi
Pēc Ž. Piažē teorijas izriet:
Bērnu kognitīvā attīstība norit pakāpeniski un secīgi.
Bērni apgūst zināšanas, prasmes un iemaņas sev raksturīgā veidā.
Bērns ir aktīvs pasaules pētnieks, kurš nemitīgi pilnveido sevi.
Bez noteikta intelekta līmeņa cilvēks nevar efektīvi parādīt inteliģenci - un otrādi.
Bērni nav mazi pieaugušie!

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1390982
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register