Secinājumi
Emocionālās izdegšanas sindroms ir garīgā un fiziska spēka izsīkums, kas rodas patstāvīgas emocionālās spriedzes rezultātā, riska grupā iekļaujot jaunos skolotājus 19-25 gadu vecumā un skolotājus, kuri aptver posmu ap pusmūža krīzi 30-50 gadu vecuma posmā;
EIS pazīmes var izpausties gan individuālos darbiniekos, gan visa kolektīvā kopumā. Jebkurā gadījumā pamanot tādas tendences kā bieža darbinieku maiņa, konflikti kolektīva, pazeminātas darbspējas un starppersonā sadarbības trūkums ir signāli, kad vadītājam ir jāsāk domāt par EIS atbalsta pasākumiem visa kolektīva ietvaros;
Secinājumi (2)
M.P. Leiters izdala 6 ietekmējošākos cēloņus, kas var izraisīt EIS darbiniekiem: darba pārslodze, vadības kontrole un stāšanās pretim darbinieka inovācijām, atalgojums par darbu, savstarpējās attiecības ar kolēģiem, izpratne par taisnīgumu darbā, vērtību konflikts darba vietā;
Skolotājs ir pakļauts ciešai saskarsmei ar dažādu vecumposma cilvēkiem un viņu atšķirīgajām ambīcijām, kolēģu- priekšnieku ambīcijām, skolēnu- vecāki ambīcijām, tādējādi bieži rodas neapmierinātība ar savu darbu, jo visiem izdabāt nav iespējams;
Autore uzskata, ka iestādes vadītājam ir jāinformē darbinieki par EIS cēloņiem, sekām, pazīmēm un iespējamajiem risinājumiem;
…