Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:783541
 
Evaluation:
Published: 24.01.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Masu kultūra
20, gs masu kultūras rašanās un attīstības laikmetu.
Masu kultūras sabiedrībai raksturīgas trīs galvenās masveidīguma formas:
preču masveida ražošana
preču masveida patēriņš
labi funkcionējoši masu saziņas līdzekļi
Sabiedrībā cilvēki zaudē individuālās atšķirības un kļūst tāds kā citi.
Masu kultūra intensīvi sāka veidoties 19. un 20. gs mijā Amerikā, Eiropā un Japānā.
Masu kultūras raksturīga iezīme ir tās orientācija uz izklaidi.
Visvairāk masu kultūras attīstību veicināja ASV, Eiropa šajā ziņā neatpalika, tomēr ASV vadošās pozīcijas lika runāt par kultūras amerikanizāciju.
Viena no masu kultūras svarīgākajām iezīmēm ir augstu attīstīti masu saziņas līdzekļi.
Tieši tie uztur spēkā vispārpieņemto kultūras tēlu un priekšstatu kopumu.
Ar masu saziņas līdzekļu starpniecību notiek arī manipulēšana ar sabiedrisko apziņu. Šādai manipulācijai var būt dažādi mērķi, piemēram, tā var noderēt priekšvēlēšanu kampaņā, ideoloģiskā propagandā, reklāmā.
Nozīmīgākie masu saziņas līdzekļi 20. un 30. gados bija prese un radio.
Laikraksti
20. gs sākumā laikrakstu apjoms bija salīdzinoši neliels. Tie bija domāti vidusšķiras lasītājiem un piedāvāja rakstus par politiku un ekonomiku.
Tipiskā industriālā valstī bija 300-350 avīžu uz 1000 iedzīvotājiem.
Pēc kara laika lasītāju skaits ievērojami pieauga – tas bija saistīts ar sabiedrības vispārējā izglītības līmeņa paaugstināšanos.
Parādījās arī laikraksti, kuru tirāža sniedzās miljonos. Šajos izdevumos pārsvarā bija atrodamas sensācijas, baumas, stāsti par skandāliem un noziegumiem.
Par tamlīdzīgas bulvārpreses dibinātāju tiek uzskatīts amerikānis V.R. Hērsts. Viņa laikraksts New York Journal pievērsās skandāliem un kriminālhronikai, turklāt cena viens cents.
Laikraksti sāka iznākt iespiesti uz dzeltena papīrā, - tā radās apzīmējums dzeltenā prese.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1311295
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register