Mērķis: izzināt hiperaktīvo bērnu sociālo prasmju veidošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē.
Hipotēze: izmantojot rotaļu (didaktisko, kustību un lomu) un aktivitāšu kopumu (ikdienas nodarbības) var veicināt sociālo prasmju pilnveidi hiperaktīviem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētīšanas metodes:
teorētiskā metode – literatūras analīze;
empīriskā metode – pedagogu un vecāku anketēšana (ar anketu palīdzību), bērnu novērošana, intervijas ar audzēkņu vecākiem;
matemātiskās statistikas apstrādes metodes – Excel: procentuāli aprēķini, diagrammas.
Pētīšanas objekts. Pedagoģiskais process pirmsskolā.Pētīšanas priekšmets. Hiperaktīvo bērnu saskarsme rotaļnodarbībās.Pētījumu bāze – PII „Taurenītis”: 15 bērni; 12 pedagogi un 25 bērnu vecāki.
Uzdevumi.
Analizēt literatūru par hiperaktīvo bērnu attīstību.
Izzināt hiperaktīvo bērnu saskarsmes problēmas.
Izzināt pedagogu un vecāku informētību par hiperaktivitāti un tās problēmām.
Praktiski pārbaudīt korekcijas paņēmienus hiperaktīvo bērnu sociālo prasmju veidošanai.
Izdarīt secinājumus un izstrādāt ieteikumus pedagogiem veiksmīgai hiperaktīvo bērnu sociālo prasmju veidošanai.
…