secinājumi
Apmierinātība ar darbu
Skolotāja apmierinātība ar darbu
Vācijā jaunie skolotāji jūtas nepietiekami sagatavoti darbam profesijā;
Uz karjeru orientēti, droši par savu darbu viņi jūtas tikai dēļ iespējas nonākt ierēdņa kārtā;
Īpaši neapmierināti ir jaunie skolotāji, kas skolā strādā mazāk ka 5 gadus;
Kā neapmierinātību skolotāja profesijā norāda:
augstu psiholoģisko slodzi,
vecāku uzdevumu pārņemšanu,
nelabvēlīga saskarsme ar vecākiem;
atzinības trūkums;
problēmas sadarbība ar skolēniem
Vācija tiek pieprasīta skolotāju izglītības reforma- studiju laikā augstskolai un skolai cieši jāsadarbojas: skolas praksei jābūt studijās balstītai un intensīvi vadītai. Un štažēšanās procesam jābūt ciešā sadarbībā ar augstskolu.
Skolu eksperti uzskata, ka Vācijā pastāvošā algu sistēma ir novecojusi ;
Tiek ieteikta pamatalga 2690 eiro apmērā pirms nodokļu nomaksas;
Skolotājiem par darbu būtu nepieciešamas piemaksas un prēmijas kā stimuls regulārai tālāk izglītošanai;
Nepieciešama apmaksa par papildus darbu;
Skolotāja alga ievērojami atšķiras Vācijas federālajās zemēs, tā atkarīga no skolas veida, skolotāja vecuma (vecākie kolēģi saņem vairāk), funkcijām un statusa, kā arī no tā, vai skolotājs ir darbinieks (¼ daļa skolotāju) vai ierēdnis. Būt skolotājam – ierēdnim ir izdevīgāk.
Latvijā pedagogu darbu ietekmē:
makro vide- izglītības sistēmas līmenis
mezo vide- izglītības iestādes līmenis
mikro vide, kas ir saistīta ar paša pedagoga individuālajām īpašībām
No pedagoga tiek sagaidīta:
augsta izglītibas kvalitāte
skolēni no pedagoga sagaida:
augstu profesionalitāti, zināšanas un kompetenci par mācāmo priekšmetu un mācību metodēm
pozitīvu attieksmi, humora izjūtu utt.
Izglītības iestāde no pedagoga sagaida:
Koleģiālu sadarbību
Iesaistīšanos izglītības iestādes darbības plānošanā, lēmumu pieņemšanā utt.
Izglītības ministrija kā darba devējs no pedagoga sagaida:
augstus skolēnu mācību sasniegumus
nepārtrauktu profesionālo attīstību
elastīgumu attiecībā pret pārmaiņām
…