Personāla pārvaldes pamatfunkcija – veikt personāla vadīšanas ikdienas funkcijas, kuras būtiski neietekmē uzņēmējdarbības attīstību vai plānošanu, kā arī organizācijas augstākas vadības lēmumu pieņemšanu.
Personāla pārvalde nodrošina ar personālu saistītas informācijas vākšanu, uzglabāšanu, apkopošanu un analīzi.
Personāla pārvaldē ietilpst:
Personāla datu apstrāde.
2. Personāla lietvedība;
3. Personāla statistika;
4. Sociālā pārvalde (pabalsti, apdrošināšana, pensija un tml.);
5. Atlīdzības aprēķināšana.
Personāla pārvaldes uzdevumi:
Informatīvais uzdevums – attiecību veidošana un informācijas sniegšana dažādām valsts un sabiedriskajām institucijām ;
2. Iesaistīšanas uzdevums – darba tiesisko attiecību veidošana, uzturēšana un pārtraukšana; darba sludinājumu sastādīšana un ievietošana medijos;
3. Aprēķināšanas uzdevums – atalgojuma aprēķināšana;
4. Uzziņu uzdevums – personāla sociālo, demogrāfisko un ekonomisko rādītāju statistiskā analīze; ziņu sniegšana par katru darbinieku atsevišķi, kā arī par nodarbinātiem organizācijā kopumā ;
5. Operatīvās pārraudzības uzdevums – darba laika administrēšana, disciplīnas uzraudzība, konfliktu risināšana; slimojošo, mācībās, komandējumā, atvaļinājumā esošo darbinieku uzskaite. …