Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Skolas vadības pedagoģiskā darbība pamatskolas 1.-4.klases skolēnu pašapziņas veicināšanai Latgales lauku skolās

     

    Presentations16 Pedagogy, Psychology

3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:155529
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pašapziņa kā viens no personības attīstības kritērijiem.
Cilvēks, atšķirībā no visiem citiem dzīvajiem radījumiem, ir apveltīts ar spēju atspoguļot sevi, t.i., viņam piemīt pašapziņa.
Psihologs R.Berns – pašapziņa ir kā iekšējs spogulis, ar kura palīdzību bērns nosaka savu vietu pasaulē.
I.Kons – pašapziņa parāda, cik lielā mērā indivīds sevi pieņem vai nepieņem un, vai tas izturas pret sevi pozitīvi vai negatīvi.
R.Berns – pašapziņas veidotāji ir ārēji apstākļi, kurus izjūt bērns.
Ē.Ēriksons – vecāki bērnu ietekmē ir divējādi.
Dž.Bolbijs – vecāku uzdevums ir radīt drošu pamatu, lai bērns varētu doties pasaulē un arī atgriezties, droši zinot, ka viņu gaidīs, atbalstīs.
J.Students pauž domu, ka pašvērtības apziņas trūkums rada smagas brūces cilvēka dzīvē visdažādākajos virzienos.
Pašapziņas un pašvērtējuma veidošanās atkarīga no vairākiem faktoriem:
indivīda spējām;
veselības stāvokļa;
apkārtējo attieksmes un novērtējuma;
attiecībām ģimenē, audzināšanas ģimenē;
darbības motīviem un to saskaņas ar reālajām iespējām;
indivīda paškritikas;
kolektīva, kurā indivīds iekļaujas, attieksmes;
pretenziju līmeņa;
materiālā stāvokļa, sociālās lomas.
Skolotājam, lai iedrošinātu skolēnus, jācenšas:
atzīt par vērtīgu bērnu tādu, kāds viņš ir;
izrādīt ticību bērnam, tā ļaujot viņam ticēt sev pašam;
ticēt bērna spējām;
iegūt bērna uzticību, ceļot viņa pašcieņu;
atzīt paveikto un atzinīgi novērtēt pūliņus;
izmantot grupu, lai veicinātu un stiprinātu bērna attīstību;
apvienot grupu tā, ka bērns var būt drošs par savu vietu tajā;
palīdzē pakāpeniski un psiholoģiski pamatoti attīstīt iemaņas, lai skolēns varētu gūt panākumus;
pamanīt bērna stiprās puses un labās īpašības un koncentrēt uzmanību uz tām;
izmantot bērnu intereses, lai aktivizētu mācību darbu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1113929
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register