Pētījuma aktualitāte ir saistīta ar izglītības mērķi palīdzēt skolēnam kļūt par prasmīgu valodas lietotāju, kurš apguvis ne tikai valodas pamatprasmes, bet arī izpratni par latviešu valodas kā valsts valodas lomu latviešu valodā. sabiedrības integrācija, nacionālās identitātes veidošana un kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšana. Pētījuma mērķis ir analizēt latviešu mācību valodas absolventu, mazākumtautību vidējās izglītības iestāžu un Kurzemes, Latgales un Rīgas valsts ģimnāziju latviešu valodas kompetenci viņu gatavībai turpmākai karjeras attīstībai. Pētījuma metodoloģija ir karjeras attīstības rezultāts un sociolingvistiskās un linguo-didaktiskās teorijas, kuru pamatā ir kognitīvā konstruktīvistiskā pieeja.…