-
18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Komunikācijas būtība un teorētiskie pamati | 4 |
1.1. | Saziņas būtība un tās ietekmējošie faktori | 4 |
1.2. | Runas sistēmas pamatkomponenti | 5 |
1.3. | Komunikācijas barjeras | 6 |
2. | Saskarsmes komunikatīvie procesi | 8 |
2.1. | Saskarsme un savstarpējā saprašanās | 8 |
2.2. | Verbālā saskarsme | 9 |
2.3. | Neverbālā saskarsme | 10 |
3. | Jauniešu vecumposma psiholoģiskais raksturojums | 12 |
3.1. | Jauniešu saskarsmes struktūra | 12 |
3.2. | „Es” attīstība jauniešiem | 13 |
4. | Pētījums par jauniešu komunikācijas prasmēm | 14 |
4.1. | Pētījuma metodes un norises apraksts | 14 |
4.2. | Pētījumā iegūto datu analīze un interpretācija | 14 |
5. | Runas prasmju uzlabošana | 27 |
Secinājumi | 28 | |
Izmantotie informācijas avoti | 29 | |
Pielikums | 30 |
SECINĀJUMI
Zinātniski pētnieciskā darba mērķis bija balstoties uz teorētiskās un praktiskās izpētes rezultātiem par jauniešu komunikācijas prasmēm, noskaidrot un apkopot galvenos faktorus, kas ietekmē cilvēka komunikatīvo prasmju tendences, analizējot teorētisko literatūru.
Lai realizētu pētījuma mērķi tika izvirzīti pētījuma uzdevumi:
1. Teorētiski iepazīties ar saziņas būtību un galvenajiem saskarsmes procesiem.
2. Iepazīties ar vairāku psihologu jauniešu vecumposma raksturojumiem un analizēt to minētās tendences.
3. Apkopot un analizēt testa rezultātus.
4. Izstrādāt informējošu materiālu par runas prasmju pilnveidošanu un to iespējām.
Izvirzītie uzdevumi tika sasniegti ar teorētiskās literatūras palīdzību, savukārt, lai sasniegtu pētījuma mērķi, autore veica anketēšanu portālā www.visidati.lv ar 18- 25 gadīgiem jauniešiem.
Analizējot praktiskajā daļā gūtos datus par jauniešu komunikatīvo prasmju tendencēm, tie sasaucās ar teorētiskajām atziņām. Galvenā atziņa izriet, ka komunikācijas efektivitāte un tendences jauniešu vidū ir atkarīgas ne tikai no runas iemaņām, bet arī tā, cik prasmīgi cilvēks tās spēj pielietot. Pamatojoties uz kvantitatīvo pētījumu datiem, visbiežāk novērotā jauniešu vecumposma tendence ir sevis pašierobežošana, kur iespējams vilkt paralēles ar psihologa F.Perlza atziņu, ka zems pašvērtējums nereti saistīts ar nelabvēlīgu, noraidošu un neuzticīgu attieksmi pret citiem, kas tiešā veidā parādās saskarsmē
Tāpēc balstoties uz anketas rezultātiem, tika izstrādāts informējošs materiāls, kas palīdzētu uzlabot un pilnveidot runas prasmes.
…
Zinātniski pētnieciskais darbs, 18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes 1. Komunikācijas būtība un teorētiskie pamati…………………………..…..4 1.1. Saziņas būtība un tās ietekmējošie faktori ….....………….….……..……4 1.2. Runas sistēmas pamatkomponenti………………………………………..5 1.3. Komunikācijas barjeras………………………………………………..….6 2. Saskarsmes komunikatīvie procesi………………………………………...8 2.1. Saskarsme un savstarpējā saprašanās…………..………………...……..8 2.2. Verbālā saskarsme……………………………………………………….9 2.3. Neverbālā saskarsme…………………………………………………….10 3. Jauniešu vecumposma psiholoģiskais raksturojums….………..…..…….12 3.1. Jauniešu saskarsmes struktūra……..…………………………………….12 3.2. „Es” attīstība jauniešiem………………….…………………………...…13 4. Pētījums par jauniešu komunikācijas prasmēm………………………….14 4.1 Pētījuma metodes un norises apraksts……………………………..........14 4.2 Pētījumā iegūto datu analīze un interpretācija………………………….14 5. Runas prasmju uzlabošana……………………………………………27 Secinājumi …………………………………………………………………..………..28 Izmantotie informācijas avoti………………………………………………….………29 Pielikums…………………………………………………………..…………………..30
- 18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes
- Pētījums par teātra apmeklējumu Rīgas jauniešu vidū
- Vadošo audzināšanas metožu saikne ar 16-18 gadus vecu jauniešu un vecāku savstarpējām attiecībām ģimenē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vadošo audzināšanas metožu saikne ar 16-18 gadus vecu jauniešu un vecāku savstarpējām attiecībām ģimenē
Research Papers for secondary school15
Evaluated! -
Pētījums par teātra apmeklējumu Rīgas jauniešu vidū
Research Papers for secondary school8
Evaluated! -
Goti un jauniešu attieksme pret viņiem
Research Papers for secondary school32
Evaluated! -
Jauniešu agresija
Research Papers for secondary school48
Evaluated! -
15 - 19 gadus vecu jauniešu solabiedra izvēles kritēriji mācību procesā
Research Papers for secondary school39
Evaluated!