Ekoloģiskā audzināšana – tas ir pirmsskolas pedagoģijas virziens, kas atšķiras no tradicionālās bērnu iepazīstināšanas ar dabu. Pirmsskolnieka saskarsmes ar dabu pamatā ir vecākā attieksme pret jaunāko (parādās nepieciešamība apmīļot, rūpēties par augiem un dzīvniekiem). Bērna attiecības ar augu un dzīvnieku pasauli ir pretrunīgas. Bērna emocionālā attieksme pret dabu var izpausties gan tikumiskā, gan netikumiskā rīcībā. Tas izskaidrojams ar to, ka pirmsskolnieks nezina savstarpējās mijiedarbības ar dabas objektiem noteikumus. Tādēļ ir ļoti svarīgi pirmsskolas vecuma bērniem veidot priekšstatus par dabu un attiecību formām ar to. Apzināti pareiza attieksme tiek izstrādāta apstākļos, kad bērnam ir ciešs un dažādas iedarbības formas ar telpā, pirmsskolas iestādes teritorijā vai mājās esošajiem augiem un dzīvniekiem.
Pirmsskolnieka ekoloģiskā audzināšana – tā ir visa dzīvā, kas bērnam blakus, izziņa, mijiedarbojoties ar mājošanas vidi un uz šī pamata pareizas mijiedarbības formu izstrāde.
…