Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
8,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:725226
 
Evaluation:
Published: 09.11.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
  Bērna pašapziņas veidošanās problēmas apskats pedagogu un psihologu literatūrā    8
  Cilvēka „Es” pašapziņas saturs, attīstības īpatnības    12
  Pirmsskolēna „Es” pašapziņas veidošanās īpatnības    16
  Pedagoga un ģimenes loma bērna „Es” pašapziņas veidošanās procesā    20
  Bērna „Es” pašapziņas veidošanos sekmējošie nosacījumi    38
  5-6 gadus vecu bērnu „Es” pašapziņas veidošanās īpatnības pirmsskolas pedagoģiskajā procesā    52
  Pētījuma procedūras un metožu raksturojums    59
  Pētījuma rezultātu analīze    67
  Secinājumi    77
  Literatūra    79
  Pielikumi    81
Extract

Šo tēmu es izvēlējos tāpēc, ka man bija interesanti izpētīt cik pašapzinīgi ir manas grupas bērni, un kā es varētu palīdzēt tiem, kam šis pašvērtējums ir zems.
Pašvērtējums sāk izpausties 3-4 gadiem, kad attīstās spējas sevi salīdzināt ar citiem. Es strādāju ar 5-7 g, veciem bērniem, un šajā vecumā sākas jauns pašvērtējuma līmenis, kad tas ir ciešā saistībā ar gribas attīstību, pašregulāciju un paškontroli.
Ja līdz 6 gadiem bērns sevi galvenokārt raksturo pēc ārējām pazīmēm, tad no 7 gadiem jau sāk sevī meklēt kādas vispārīgas sakarības, parādās pašanalīzes pazīmes šajā vecumā turpina attīstīties arī bērna raksturs. Tā izveidi ietekmē gan iedzimtība, gan audzināšana, gan iedzimtība, gan audzināšana, gan vide kopumā.
Noformējas (vai nenoformējas) tādas tālākai dzīvei nozīmīgas rakstura īpašības kā iniciatīva, mērķtiecība, neatkarība, savaldība u.c. )
Bērnu interesē viss, kas notiek apkārt un var atskanēt neskaitāmi „kāpēc.” Viņš izmēģina arī dažādas lomu spēles. Pieaugušajiem var šķist, ka bērns nemitīgi uzbāžas – pārtrauc vecākus, iejaucas sarunās un lien pa vidu. Bet tā mazais sevi apliecina. Ja iniciatīva tiek apslāpēta, cik nepieklājīgi tā uzvesties, tās vietā nāks kauns. Pašapziņa saņem triecienu un bērns vairs daudz ko neuzdrīkstēsies. Mums bērni jāpieņem tādi kādi viņi ir: sākot ar paša izvēlēto apģērbu un beidzot ar acu krāsu. Par bērnu nedrīkst smieties:,, Ak jūsējais jau rižiks.” Ja mazais kaut reizi aizrādījis :” Nesauc mani tā !” tas nopietni jāņem vērā.
Pašapzinīgs bērns zina, ko vēlas pusdienās, ar ko varētu, gribētu draudzēties.
Mums audzinātājām no mazā cilvēka jāgaida tas, kas atbilst viņa vecumam un spējām. Pēc manām domām pamats stiprām saitēm ar bērnu ir nesavtīga mīlestība. Tikai tāda mīlestība var nodrošināt bērna spējas attīstīties vispusīgi un pilnvērtīgi, un pasargāt bērnu no tādām izjūtām, kā bailes, aizvainojums, nedrošība. Ja ģimenē valda savstarpēja cieņa un mīlestība arī bērns izaugs par cilvēku, kas pratīs cienīt un mīlēt arī citus. Bērni lielāko dienas daļu pavada bērnudārzā un tieši pedagoga attieksme pret bērnu, vide un piedāvātais apmācības veids tieši ietekmē bērna personības veidošanos.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1166720
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register