-
9.klases matemātikas eksāmenu darbu satura analīze
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | 9.klases matemātikas eksāmena programma | 4 |
2. | 9. klases matemātikas eksāmena satura analīze | 6 |
3. | Eksāmena prasībām atbilstošs darbs | 15 |
4. | Secinājumi | 25 |
5. | Izmantotie informācijas avoti | 26 |
Anotācija | 27 | |
Pielikums | 29 29 |
1. 9.klases matemātikas eksāmena programma
Lai veiksmīgi un atbilstoši savām spējām nokārtotu matemātikas eksāmenu, 9 pamatskolas gadus ir jāstrādā atbilstoši savām spējām, kā arī ir nepieciešams sekmīgi apgūt visas matemātikas standartā paredzētās tēmas, kā arī dažādus uzdevumu risināšanas paņēmienus. Eksāmens sastāv no aritmētikas, algebras un ģeometrijas uzdevumiem, tādēļ ir nepieciešams vienlīdz sekmīgi attīstīt prasmes risināt visus uzdevumu veidus.
Matemātikas eksāmena 9. Klasei programma paredz, ka eksāmena izpildes mērķis ir pārbaudīt un novērtēt izglītojamo zināšanu un prasmju kopumu matemātikā atbilstoši 2006.gada 19.decembra Ministru kabineta noteikumu Nr.1027 “Noteikumi par valsts standartu pamatizglītībā un pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem” prasībām mācību priekšmeta standartā Matemātika. Mācību priekšmeta standarts 1.–9.klasei.
Eksāmenu veic visi 9. klases izglītojamie. Eksāmena jautājumi veidoti latviešu un krievu valodā. Darbam ir viens variants. Eksāmens sastāv no 2 daļām.
Abas daļas satur aritmētikas, algebras un ģeometrijas jautājumus. Aritmētikas, algebras un ģeometrijas vielas daudzuma aptuvenā attiecība ir 1 : 2 : 1. Daļu īpatsvars aptuveni ir 1.daļai -42%, 2.daļai – 58%.
Darbā ietverti gan diskrēti, gan integrēti (kompleksi) uzdevumi; dzīvē sastopami uzdevumi un radoši uzdevumi.
Uzdevumi pēc satura un formas var būt atšķirīgi to grūtības pakāpē.
Uzdevumu veidi pēc izpildes: atbilžu izvēles; tukšo vietu aizpildīšanas; strukturēti uzdevumi; problēmsituāciju risināšana.
Pirmo daļu veido uzdevumi, kuros skolēniem ir jāizpilda tikai viena operācija (aritmētiska darbība, pārveidojums, aprēķins, mērījums vai jānolasa kāds lielums no tabulas vai diagrammas). Šī daļa pamatā orientēta uz zināšanu pārbaudi. Daļas izpildes laiks ir 60 minūtes.
Otrajā daļā ietverti vairāku operāciju uzdevumi, kuri pamatā orientēti uz prasmēm un iemaņām. Otrās daļas pēdējais uzdevums ir radošs uzdevums.
Otrās daļas izpildes laiks ir 120 minūtes.
Vērtēšanas kārtība :
Eksāmena darbs tiek vērtēts saskaņā ar ISEC centra izstrādātiem vērtēšanas kritērijiem, kurus izglītības iestāde saņem kopā ar eksāmena darbu. Eksāmenā iegūtais kopējais punktu skaits nosaka vērtējumu ballēs. Vērtēšanas skala pārejai no punktiem uz ballēm tiek pievienota vērtēšanas kritērijiem.
Palīglīdzekļi, kurus atļauts izmantot eksāmena laikā :
Darbs veicams ar pildspalvu. Zīmuli (arī krāsaino) drīkst lietot tikai zīmējumos. Drīkst izmantot lineālu, cirkuli, transportieri, dzēšgumiju.
Kopā ar eksāmena darba 2.daļu izglītojamie saņem matemātikas formulu sarakstu.[13]
…
Darbā ir analizēti 1999. - 2008. gada matemātikas eksāmenu darbi. Šis manis veidotais ZPD būs noderīgs ikvienam gatavojoties 9. klases matemātikas eksāmenam, kā arī ikvienam, kas vēlas pilnveidot savas matemātiskās zināšanas.
- 9.klases matemātikas eksāmenu darbu satura analīze
- Matemātikas vēsture
- Matemātikas vēsture
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Matemātikas vēsture
Research Papers for secondary school48
Evaluated! -
Matemātikas vēsture
Research Papers for secondary school4
-
Naturālie skaitļi skolas matemātikas kursā
Research Papers for secondary school3
-
Matemātikas problēmas un to risinājumi
Research Papers for secondary school20
Evaluated! -
IT (datoru) izmantošana matemātikas stundās, apskatāmās tēmas "Piramīda" apmācībā
Research Papers for secondary school50