-
Adaptācija 5.klasē
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Kas ir adaptācija | 4 |
2. | Pusaudžu attīstības īpatnības un adaptācijas iespējas pamatskolā | 6 |
3. | Pasākumi 5.klases skolēniem adaptācijas laikā | 10 |
4. | Adaptācijas posma analīze | 15 |
Secinājumi | 15 | |
Izmantotā literatūra | 16 | |
PIELIKUMS | 18 | |
Mani sasniegumi | 46 |
Autore Barone I. ir rakstījusi par pusaudžu attīstības īpatnībām un adaptācijas iespējām pamatskolā, viņa uzskata, ka apmēram vienpadsmit – divpadsmit gadu vecumā bērna attīstībā sākas vecumposms, ko pamatoti uzskata par pašu grūtāko. Protams, grūts tas ir īpaši vecākiem, kuri agrāk kaut ko izlaiduši no sava redzesloka. Pusaudžu vecums jeb tā sauktais pubertātes periods ir viens no viskritiskākajiem posmiem organisma attīstībā [1,96].
Apskatot dažādu autoru darbus par pusaudžu attīstības īpatnībām, var secināt, ka pusaudži šajā laikā turpina pilnveidot sevī personisko vērtību sistēmas un meklēt savu identitāti, kā arī salīdzina sevi ar citiem.
Galvenais jaunveidojums izziņas procesu attīstībā ir prasmes un iemaņas veidot pašam savas hipotēzes, jaunu, abstraktu jēdzienu apguve, to lietošana uzdevumu risināšanā, teorētiskās domāšanas izveide. Pieaug pašizziņas, paškontroles nozīme, spējas izvēlēties no vairākiem variantiem vienu pēc noteiktām pazīmēm, spējas pašam improvizēt, nevis atkārtot pēc šablona, spējas plānot darbību, eksperimentēt. Savukārt atmiņas procesos arvien lielāka nozīme ir loģikai un gribai – tīšās iegaumēšanas un tīšās reproducēšanas pastiprināšanās, iegaumējot informāciju, meklējot loģiskās kopsakarības starp informācijas elementiem [2, 101]. Taču 5. klases skolēniem vēl dominē mehāniskā atmiņa – iekalšana pēc vairākkārtējiem atkārtojumiem. Tā kā tieši pusaudžu periodā pieaug informācijas apjoms, pusaudži var sākt sūdzēties par atmiņu, bet, manuprāt, tas nav saistīts ar atmiņas paslitināšanos, bet ar to, ka pusaudži ir spiesti iegaumēt arvien lielāku informācijas apjomu. Atmiņa turpina būt par pamatu intelektuālajiem procesiem – neizprot to, kas nav iegaumēts, bet pusaudžu vecumā pieaug intelektuālo domāšanas operāciju nozīme.
Pēc A. Markovas teorijas pusaudžu vecumā ir saskatāmi šādi pozitīvās mācīšanās motivāciju veidojošie faktori:
vajadzība justies pieaugušam, cenšanās ieņemt jaunu dzīves pozīciju gan attieksmē pret pasauli un citiem cilvēkiem, gan attieksmē pret sevi;
vispārīgā aktivitāte, gatavība iekļauties dažādos darbības veidos;
tieksme apzināties sevi kā personību, pamatojoties uz citu cilvēku izteiktajiem viedokļiem;
pašizteikšanās un pašapliecināšanās vajadzība;
tieksme būt patstāvīgam;
interešu paplašināšanās;
interešu stabilitātes un noturīguma palielināšanās [3, 47].…
Skolas gaitu uzsākšana, kā arī pāriešana no sākumskolas uz pamatskolu lielākajai bērnu daļai saistīta ar adaptācijas jeb, citiem vārdiem sakot, pielāgošanās problēmām.Katrs bērns, jaunajos apstākļos iedzīvojies, var justies lepns, ka spējis šo periodu veiksmīgi pārvarēt. Bet, kamēr adaptācijas periods norit, mums, pieaugušajiem, vajadzētu rūpīgi sekot, kā bērni tiek ar savām problēmām galā. Adaptācijas nepieciešamība bērnam rodas saistībā ar jaunu izglītības pakāpi un jaunu sociālo vidi, šajā posmā būtu nepieciešama skolas psihologa līdzdalība. Taču, ja skolā psihologa nav, tad skolotājiem jācenšas tikt galā saviem spēkiem. Ņemot vērā informāciju, kuru uzzināju, izpētot dažādu literatūru par skolēnu adaptāciju, pusaudžu attīstības īpatnībām un dažādus ieteikumus, kā veiksmīgāk organizēt 5.klases skolēnu adaptācijas posmu, kas parasti norit no 4 – 7 nedēļām, es centos sastādīt adaptācijas perioda sākuma pasākumu plānu.
- Adaptācija 5.klasē
- Jaunieša "Es- koncepcijas" būtiskākie aspekti
- Mācību satura loma socializācijas procesā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību satura loma socializācijas procesā
Research Papers for university38
-
Jaunieša "Es- koncepcijas" būtiskākie aspekti
Research Papers for university46
-
Masu komunikāciju teorijas
Research Papers for university16
-
Personība sociālā vidē
Research Papers for university20
Evaluated! -
Vispārējo izglītības iestāžu un programmu akreditācija
Research Papers for university17