Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:842019
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.03.2000.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Personība. Personības jēdziens, tās veidošanās.

"Deklarācijā par Ministru kabineta iecerēto darbību" 1998. gadam ir teikts:
"Par izglītības pamatuzdevumu izvirzīt brīvas un drošas personības veidošanu, sabiedrīras un katra tās locekļa atbildīgu attieksmi pret sevi, saviem līdzcilvēkiem, pret savu valsti un augstākajām morālajām vērtībām." (26.,27) Jēdzienam personība ir daudz skaidrojumu.
"Personība - cilvēks kā sabiedrisko attiecību un darbību subjekts; cilvēks ar savām rakstura, prāta un emociju īpatnībām." (38)
"Personība ir stabili nosacītu un sociāli nozīmīgu pazīmju sistēma, kas raksturo cilvēku kā noteiktas sabiedrības vai kopības locekli. Personība veidojas sabiedrības prakses procesā, to raksturo aktivitāte, virzība, apzinātības pakāpe, kāda ir personības attieksmei pret apkārtējo pasauli, kā arī pašapziņa". (13.,47)
Personība ir morālo, tiesisko u.c. sabiedrības vai sociālo grupu normu nesēja. Lielu ietekmi uz personību atstāj konkrētās sociālās grupas psiholoģija. Saskarsmes procesā cilvēki savstarpēji ietekmējas, veidojas uzskatu, ieviržu, sociālo normu sistēmas. Viens no personības attīstības priekšnosacījumiem ir bērna vārds, kas viņu atšķir no citiem, norāda viņa dzimumu, tiek izmantots saskarsmē. Bērns ļoti agri identificē sevi ar savu vārdu un uztver sevi vienotībā ar to.
Pirmsskolas vecumā pakāpeniski bērns sāk saprast apkārtējo pasauli, apzināties savu vietu tajā. Bērnam attīstās jūtas un griba, kas nodrošina uzvedības noturību un relatīvu neatkarību no apstākļu maiņas. Piegušie bērna attīstību ietekmē, organizējot sociālo normu apguves procesu, galvenokārt ar personīgo paraugu.
Jaunākajā skolas vecumā bērni jau ir psiholoģiski gatavi skaidri izprast dažādu likumu un noteikumu jēgu, kā arī ikdienā tos patstāvīgi ievērot.
V.Suhomļinskis uzskata, ka 10-11 gadu vecumā bērnos notiek "dīvains lēciens", bērnos mainās "apkārtējās pasaules uztvere, attieksme pret cilvēkiem, prasības, vajadzības, intereses - viss kvalitatīvi citāds." (37.,48)
Viņš raksta:
"Pirmo reizi piedzimst dzīva būtne, otro reizi pilsonis, aktīva, domājoša, darbīga personība, kura redz ne tikai apkārtējo pasauli, bet arī pati sevi." (37.,48)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1111271
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register