Gandrīz ikviens bērns sasniedzot noteiktu vecumu uzsāk bērnudārza gaitas, mūsu valstī bērnus pirmsskolas izglītības iestādē uzņem sākot no 1.5 gadu vecuma. Dažādos avotos tiek minēts, ka 2 - 3 gadi ir piemērots vecums, lai sāktu apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi. Veiksmīgai bērna adaptācijai pirmsskolas izglītības iestādē liela loma ir komunikācijai un sadarbībai ar vecāku un skolotāju. Nereti šī sadarbība neizveidojas, kā cerēts. Vecāki nav atklāti pret grupas skolotājām par svarīgiem notikumiem ģimenē, noklusē būtisku informāciju par bērna veselību, kā arī viņu aizspriedumi vai pieredze var kavēt sekmīgas adaptācijas procesu. Psiholoģe un vairāku grāmatu autore Vita Kalniņa uzskata, ka pirmsskolas pedagogi, iespējams, zina daudz par bērniem, diemžēl bieži vien viņi maz zina par vecākiem, kā runāt ar mammām un tētiem, lai viņus stiprinātu vecāku lomā, lai vecāks saņem atbalstu, nevis tiek strostēts par nepaklausīgu bērnu. Saskaroties ar grūtībām, ko bērnudārzā piedzīvo viņu bērns, pieaugušais nereti iekrīt sava iekšējā bērna izjūtās, tas ir, viņš neapzināti atgriežas savos bērnības pārdzīvojumos, kad pats bija bērnu dārznieks. Diemžēl bieži tās ir traumatiskas atmiņas, un tas ļoti apgrūtina pieaugušo spēju uzticēties bērnudārzam un palīdzēt savam bērnam tajā iedzīvoties (Kalniņa, 2020).…