Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:560696
 
Evaluation:
Published: 25.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  M.Montesori pedagoģija – netradicionāls pedagoģisko uzskatu kopums    6
1.1.  M.Montesori pedagoģisko uzskatu attīstība    6
2.  M.Montesori pedagoģijas principi    9
2.2.  Sajūtu audzināšanas princips    13
2.3.  Sociālā audzināšana kā bērna brīva individualizācija    15
3.  Vide kā pašaudzināšanas līdzeklis bērna attīstībā    17
3.1.  Bērna pašveidotā vide    17
3.2.  Pieaugušo iekārtotā vide bērnam    18
3.3.  Montesori didaktiskie materiāli    20
4.  Pedagoga un bērna attiecības    22
  Secinājumi    37
  Anotācijas    38
  Izmantotās literatūras saraksts    40
Extract

Bērnība cilvēka dzīvē ir īpašs laiks. Psihologi (Ž. Piažē, Ē.Eriksons, L.Vigotskis u.c.) atzīst, ka pirmie 5 –7 gadi cilvēkam ir noteicošie personības un psihes attīstībā. Ž.Piažē dēvē “bērnu par individuālo pētnieku, kas pēta sevi un apkārtējo pasauli un tā rada savu domāšanas veidu, individuālas zināšanas un uztveres īpatnības, attieksmi pret lietām un cilvēkiem, no tā rodas motivācija darbībai” [7;32]
Individuālpsiholoģijas skolas nodibinātājs A.Ādlers uzskata, ka tieši bērnības laikā veidojas savas dzīves “mērķa noteikšana” – savs dzīves stils. Par to, kāpēc bērnībā veidojušos ietekmju loma ir tik svarīga bērna personības attīstībā, katrai psiholoģijas skolai ir savs viedoklis. Viens no skaidrojumiem saistās ar smadzeņu attīstību – “smadzeņu šūnas bērnībā atrodas nepārtrauktā attīstības procesā, tās ir uzņēmīgākas pret ietekmēm, saņemtie kairinājumi netiek diferencēti, visi tiek uzņemti.” [7;93]
Pirmo sociālo pieredzi bērns sāk ar savu piedzimšanas brīdi. Galvenais avots, kas sniedz bērnam informāciju par sevi pašu, ir pieaugušais.
Šodien ir strikti noteikti rezultāti, kuri pedagogam jāsasniedz mācībās, bet metožu un paņēmienu ziņā viņam dota brīvība – tā ir profesionālā atbildība – kā audzināšanu organizēt mērķtiecīgi, saskaņojot daudzveidīgās ārējās ietekmes un iekšējos psiholoģiskos procesus, īpašības un stāvokļus augošam bērnam.
“20.gadsimta pēdējā desmitgadē un 21.gadsimta sākumā pedagoģiskā doma Latvijā aktīvi un mērķtiecīgi vērsta uz pastiprinātu teorijas izpēti un prakses bagātināšanu par personības humānu attieksmju veidošanos pret sevi un sabiedrību, darbu un kultūru…”[8;9]
Pārveidojas arī audzināšanas būtības izpratne, mainās audzināšanas vispārējais mērķis, izvirzot kā galveno humānu personību, kuras pamatā ir brīvības, patstāvības un atbildības vienība, kas veidojas un attīstās darbībā. Visa audzināšana, izglītība, mācīšana virzīta uz to, lai sekmētu harmoniskas un vispusīgi attīstītas personības, kam raksturīga progresīva vērtību orientācija, brīva apziņa, patstāvība un atbildība, veidošanos.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1198940
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register