Administratīvās tiesības kā sabiedrisko attiecību regulators visās valstīs ir ieņēmušas un turpina ieņemt vienu no vadošajām vietām citu tiesību nozaru vidū .
Tikai izpildot likumos paredzēto , realizējot izpildvaru ir iespējams sakārtot attiecības, lai nodrošinātu valsts , sabiedrības un indivīda attīstību tiesiskā valstī .
Administratīvo tiesību zinātnes sasniegumi valstī vienmēr tika izmantoti tiesību aktu pilnveidei . Reālās dzīves nosacījumi kontekstā ar pētījumiem juridiskās zinātnēs deva pamatu stabilam tiesību iedalījumam – vispārējās administratīvās tiesībās un speciālās administratīvajās tiesībās , kuras ar valsts izpildvaras palīdzību reglamentē un nokārto sabiedrības iekšējās kārtības un labklājības jautājumus.
Valsts administratīvā darbība ir ļoti plaša , jo viņas uzdevumi ir ļoti plaši , un saskaņā ar to arī ļoti plaši līdzekļi atrodas valsts rīcībā . Tomēr administratīvā darbība nav vēl visa valsts darbība , jo ievērojamu vietu valsts darbībā ieņem arī tiesu darbība un likumdošana.
Kaut arī pēc neatkarības atgūšanas ir pagājuši vairāk nekā 10 gadi , Latvija vēl jo projām pārdzīvo pārejas periodu uz demokrātiju , notiek pāreja no komandu ekonomikas uz brīvā tirgus ekonomiku .Saeima ir pieņēmusi virkni likumu , kuriem jāvirza Latvija demokratizācijas un brīvā tirgus ekonomikas virzienā . Saprotams , ka tas nav sasniedzams , būtiski neizmainot sabiedrības vadības sistēmu , ietverot tajā valdības un tai padoto iestāžu mērķus un funkcijas , personālu un tā sagatavošanas sistēmu , valsts un pašvaldību institūciju pārraudzību un sadarbību ar nevalstiskām organizācijām un iedzīvotājiem.
Demokratizācija un stabila tirgus ekonomika nevar tikt realizēta bez atbilstošas stabilas publiskās pārvaldes institucionālās un funkcionālās sistēmas.
Administratīvās tiesības vēsturiski radās līdz ar valsti . Valsts attīstība sekmēja administratīvo tiesību attīstību un tās kalpoja valsts un sabiedrības savstarpējo attiecību regulēšanai . Valsts noteica administratīvās tiesības , bet arī tiesības noteica valsts virzību.…