Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:870622
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Par akcijām    3
2.  Latvijas akciju tirgus stāvoklis    5
3.  Uzņēmumu akciju cenas analīze no 2001. - 2005. gadam    8
3.1.  Latvijas Gāze    8
3.2.  Ventspils Nafta    10
3.3  Latvijas kuģniecība    12
3.1.1.  Latvijas Gāze akciju cenas dinamika 2001. gadā.    14
  Nobeigums    16
  Izmantotās informācijas avotu saraksts    17
Extract

Latvijā akciju tirgus pastāv kopš 1993. gada, tas ir samērā jauns un nepieredzējis. Latvijā ir vairākas akciju sabiedrības, bet galvenā loma tomēr ir tikai pāris lielākajām akciju sabiedrībām, kuru akciju cenas svārstības stipri ietekmē visa tirgus galvenos rādītājus. Latvijā lielāko uzņēmumu lielākie akcionāri ir pārsvarā ārzemju uzņēmumi, kuri ieguldījuši naudu akcijās, lai varētu kontrolēt šos uzņēmumus. Ir arī akcionāri – fiziskas personas, kuras iegulda akcijās, cerot tās vēlāk dārgāk pārdot un gūt tādā veidā peļņu, tomēr tas arī ir zināms risks, jo cenas var arī kristies. Mazāk riskants pasākums ir brīvo naudas līdzekļu ieguldīšana bankās uz procentiem vai obligācijās, tomēr, to ienesīgums nav tik liels un tas nāk pēc zināma laika. Spekulācija ar akcijām ir aizraujošāka un reizēm pat ienesīgāka nodarbošanās.
Šajā referātā apskatīsim pāris lielākos akciju emitentus Latvijā, kuru akciju cenas svārstības stipri ietekmē galvenos rādītājus Latvijas akciju tirgū un paanalizēsim akciju tirgus stāvokli.
1. Par akcijām

Akciju kotācija biržā ceļ uzņēmumu, dara to pazīstamāku, pārskatāmāku. Lielam uzņēmumam akciju kotēšana biržā sniedz papildu priekšrocības: iespēju vērtēt uzņēmuma attīstību (atbilstoši prēmēt vadību par labu darbu, izmantojot akciju opcijas vai citas prēmēšanas shēmas), kā arī iespēju veidot plašāku uzņēmuma brenda (tirdzniecības markas) popularizēšanu. Investoram biržā kotēts uzņēmumus ir pievilcīgāks, jo labāk pārskatāms, kas savukārt dod iespēju piesaistīt uzņēmumam biznesa vai finanšu partnerus, lai veidotu uzņēmumu vēl stiprāku.
Publiskais tirgus uzņēmumam ļauj risināt arī problēmas, kas saistītas ar līdzekļu piesaisti. Piemēram, uzņēmums nodarbojas ar koksnes pārstrādi un vēlas piesaistīt līdzekļus attīstībai. Taču šīs nozares uzņēmumiem var būt problēmas ar kredīta piesaisti (koksnes pārstrādes uzņēmumiem bankas aizdevumus izsniedz nelabprāt, jo šī nozare tiek uzskatīta par riskantu). Ja šāds uzņēmums tiktu kotēts biržā un ir regulāri informējis tirgu par jaunumiem uzņēmumā un nozarē, priecējis investorus ar labiem finanšu rādītājiem un citiem jaunumiem, kapitāla piesaistei publiskajā tirgū, veicot papildu akciju emisiju, domājams, nevajadzētu radīt lielas problēmas.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1131887
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register