Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:960066
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.03.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Dabas visinteresantāko un mīklaināko parādību vidū bērnu apdāvinātība tradicionāli ieņem vienu no galvenajām vietām. Problēmas, kas saistītas ar tās diagnosticēšanu un attīstību, saista pedagogus un psihologus daudzus gadsimtus. Šobrīd par to ir ļoti liela interese, ko vienkārši varētu izskaidrot ar sabiedrības vajadzībām.
Jebkurā cilvēka darbības nozarē (zinātnē, kultūrā, biznesā, politikā utt.) progress lielā mērā ir atkarīgs no apdāvinātiem cilvēkiem. Tāpēc liela nozīme ir apdāvināto bērnu atpazīšanai un atbilstošu apstākļu radīšanai viņu attīstībai.

Jāatceras, ka tieši talantīgi un apdāvināti cilvēki ir mūsu valsts visnozīmīgākā nacionālā bagātība un lielā mērā no viņiem ir atkarīga mūsu nākotne. Strādājot ar apdāvinātiem bērniem, darba komplicētība un specifika prasa piesaistīt dažādus speciālistus – pedagogus, psihologus, zinātniekus, kultūras darbiniekus. Bērna pilnvērtīgas un pozitīvas attīstības neiztrūkstošs nosacījums ir pedagogu un citu speciālistu sadarbība ar viņa vecākiem. Darbs ar apdāvinātu bērnu nevar balstīties vienīgi uz empīrisku, stihiski radušos pieredzi, tam jābūt nopietnam zinātniskam un zinātniski - metodiskam pamatojumam.

Lai gan apdāvināti bērni ir dažādi temperamenta, interešu, audzināšanas, kā arī attiecīgu personības izpausmju ziņā, tomēr pastāv kopējas personības iezīmes, kas raksturīgas lielākajai daļai augsta intelekta bērniem un pusaudžiem. Visnozīmīgākās personības iezīmes intelektuālās apdāvinātības atklāsmē ir: īpaša vērtību sistēma, vecumam neatbilstoša iespaidojamība, iekšējais kontroles lokuss (apdāvināti bērni uzskata, ka viņi paši ir savas dzīves noteicēji, ka viņu nelaimes un laime ir atkarīga no viņiem pašiem), pretrunīgs un nestabils pašvērtējums, nonkonformisms (nepielāgošanās, nepakļaušanās valdošajam vai grupas viedoklim). Literatūrā īpaši uzsvērts, ka šādiem bērniem gandrīz vienmēr apdāvinātības tapšanas process noris līdz ar sarežģītu dažādu veidu psiholoģisku, psihosomatisku un pat psihopatoloģisku problēmu virkni, kuru dēļ viņus var iekļaut “riska grupā”. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1207443
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register