Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:369525
 
Evaluation:
Published: 19.10.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ārējās tirdzniecības regulācijas no valsts puses    4
2.  Ārējās tirdzniecības tarifu barjeras    8
3.  Ārējās tirdzniecības ārpustarifu barjeras    12
3.1.  Īss ārpustarifu metožu un mērījumu raksturojums    12
3.2.  Skaitliskās ārējās tirdzniecības ārpustarifu regulācijas metodes    13
3.2.1.  Īss raksturojums    13
3.2.2.  Kvotēšanas (kontingenta) metode    13
3.2.3.  Licencēšanas metode    14
3.2.4.  “Brīvprātīgā” eksporta ierobežojuma metode    15
3.3.  Slēptā protekcionisma metodes    15
3.4.  Finansu metodes    16
3.4.1.  Īss raksturojums    16
3.4.2.  Subsīdijas    16
3.4.3.  Eksporta kredīti    18
3.4.4.  Dempings    18
3.5.  Citas ārējās tirdzniecības ārpustarifu barjeras    19
3.5.1.  Starptautiskie karteļi    19
3.5.2.  Ekonomiskās sankcijas    20
  Secinājumi    21
  Izmantotā literatūra    22
Extract

Neskatoties uz to, ka brīvā tirdzniecība paaugstina ekonomisko labklājību visām valstīm – gan eksportētājām, gan importētājam, bet tomēr tā neiztiek bez valstiskas iejaukšanās.
Atkarībā no tā, cik intensīva ir valsts institūciju piedalīšanas ārējās tirdzniecības attiecību regulēšanā, mēdz būt:
1) brīvā tirdzniecība (free trade) – politika ar ļoti mazu valstisku iejaukšanos, kas attīstās pateicoties brīvo tirdzniecību raksturojošiem mijiedarbības spēkiem – pieprasījumam un piedāvājumam. To skaidro arī kā dažādu valstu privātpersonu un firmu tirdzniecība savā starpā bez mākslīgiem (valdības noteikumiem) ierobežojumiem. Brīvās tirdzniecības pamatā ir salīdzināmas priekšrocības, kas dod iespēju efektīvāk izmantot ierobežotos resursus. Starp valstīm notiek brīva preču un pakalpojumu kustība.
2) protekcionisms (protectionism) – valsts politika aizsargājot iekšējo tirgu no ārzemju konkurences, izmantojot tarifu un ārpustarifu tirdzniecības barjeras.

Brīvās tirdzniecības principu ieviešana jau sākuma stadijā saskārās ar valdošo slāņu nevēlēšanos un “zemāko” neizpratni. Pēc būtības, brīvā tirdzniecība, kā arī pilnīgās konkurences mehānisms ir vienkāršots jeb, pareizāk sakot, abstrakts priekšstats par ārējās tirdzniecības politiku. Īstenībā ārējās tirdzniecības politika zināmā mērā ir protekcionisma politika.
Dažādos vēstures posmos ārējās tirdzniecības praksē dominēja viena vai otra tirdzniecības politika. 50 – 60-tajos gados starptautiskajai ekonomikai bija raksturīga tirdzniecības liberalizācija un brīvā tirdzniecība 70-to gadu sākumā valstis sāka “norobežoties” viena no otras, arvien daudzpusīgākiem tarifiem un jo īpaši ar ārpustarifu barjerām, aizsargājot savu iekšējo tirgu no ārzemju konkurences.
Mūsdienu protekcionisms tiek vērsts salīdzinoši šauros mērogos. Starp attīstītām valstīm ierobežojumus parasti ievieš lauksaimniecībā, tekstilrūpniecībā, apģērbu ražošanā. Attīstītām valstīm ar attīstības – to preču ražošanā, kas tiek uzskatīti par attīstības valstu galvenajām eksporta precēm. Starp attīstības valstīm – tradicionālas eksporta preces.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register