Kravas pārvadātājam un saņēmējam, noslēdzot starptautisku kravas autopārvadājuma līgumu un paredzot pārvadātāja atbildību par kravu atbilstoši 1956.gada 19.maija Konvencijai par starptautisko autopārvadājuma līgumu (CMR), kurai Latvijas Republika pievienojusies 1993.gada 2.decembrī, nav piemērojamas Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma normas par ceļu satiksmes negadījumā nodarīto zaudējumu kravai. Norādītais likums piemērojams ārpuslīgumiska rakstura civiltiesiskai atbildībai, kas iestājas ceļu satiksmes negadījuma rezultātā.
SIA “Magness” ar 2002.gada 15.augusta transporta pieteikumu uzdeva SIA “L un Z” veikt kravu pārvadājumu maršrutā Vācija– Latvija, jo starp pusēm pastāvēja līgumattiecības saskaņā ar 2002.gada 10.janvārī noslēgto līgumu par pakalpojumu sniegšanu. 2002.gada 23.augustā Vācijā notika satiksmes negadījums – apgāzās SIA “L un Z” autovedējs treilers un piekabe. Tā rezultātā tika bojāta SIA “Magnuss” krava – četri vieglie automobiļi. 2002.gada 19.augustā starp apdrošināšanas a/s “Balva” un SIA “L un Z” tika noslēgti starptautiskie civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumi līdz 2002. gada 19. septembrim, ar ko tika apdrošināta SIA “L un Z” transportlīdzekļa civiltiesiskā atbildība par ceļu satiksmes negadījuma rezultātā trešajām personām nodarīto zaudējumu. Taču apdrošināšanas a/s “Balva” atsakās izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību par kravai nodarīto zaudējumu. Šis “Jurista vārda” rakstā atspoguļotais tiesas nolēmums parāda to, ka kravu pārvadājumu jomā var gadīties civiltiesiskas attiecības, kurās ir iesaistīti ārvalsts elementi. Autore uzskata, ka ārvalsts elementi gan Latvijai, gan citām valstīm ir ļoti bieža parādība kravu pārvadājumu jomā. Ar ārvalsts elementu, autoresprāt, ir sasitīts gan imports, gan eksports.
Civillikuma ievada daļā ir atrunāts, pēc kādas valsts likumiem javadās, ja līgumā tas nav atrunāts.
…