Pasaulē ir zināmi gadījumi, kad slavenas un atzītas kompānijas maina savus zīmolus, arī Latvijas tirgū šo fenomenu ir iespējams novērot arvien biežāk. Rodas jautājums – kāpēc tas tā notiek? Kāpēc jau esoši, dažreiz šķietami stabili un veiksmīgi zīmoli tiek pārveidoti un mainīti, vai arī tajos tiek ieviesti jauni, līdz šim nebijuši elementi? Kāpēc arī Dobeles dzirnavnieks, kas aizņem ievērojamu Latvijas un Baltijas tirgus daļu ir nolēmis mainīt savu zīmolu? So atbildi mēģināju atrast kursa darba ietvaros. Protams, uz šo jautājumu viennozīmīgi nevar atbildēt, katram konkrētam gadījumam, konkrētam uzņēmumam, ir savi iemesli.
Zīmola maiņas iemesli var būt dažādi, piemēram, ja nolemj atsvaidzināt – saglabājot esošo bāzi, tikai mainot zīmola stratēģijas virzienu, tā mērķus un nosaukumu, sabiedrības acīs tiek atsvaidzināts gan zīmola tēls, gan pats zīmola īpašnieks vai lai atbrīvotos no sliktas slavas, uzņēmuma koncepcijas pārveidošana, daži vienkāršo savu zīmolu, lai patērētājam tas kļūtu vieglāk saprotams, labskanības meklēšana, izejot starptautiskajos.…