Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:584753
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mikrovides analīze    4
1.2  Starpnieki    4
1.3  Konkurenti    5
1.4  Piegādātaji    5
2.  Makrovides analīze    6
2.1  Demogrāfiskais faktors    6
2.2  Ekonomiskais faktors    8
2.3  Kultūras faktors    10
2.4  Dabas faktors    11
3.  Nozares analīze    12
3.1  Portera piecu spēku modelis    12
4.  SVID analīze    14
5.  Konkurences analīze    15
5.1  Vispārēja konkurenta novērtēšana    15
5.2  Bostonas Konsultantu grupas matrica    16
5.3  General Electic modelis    18
6.  Tirgus ietilpība novertēšana    20
7.  Segmentēšana    21
8.  Pozicionēšana    23
9.  Pircēja ricības modelis un uzņēmuma „ Veiksmes atslēga“    25
9.1  Uzņēmuma „ Veiksmes atslēga“    25
9.2  Pircēja ricība modelis    25
10.  Uzņēmuma misija, mērķi un stratēģija    26
11.  Rīcības plans 1. gadam    27
  Nobeigums    28
  Izmantotas literatūras un avotu saraksts    29
Extract

Mūsdienās katrs uzņēmumus izmanto mārketinga pētijumos, lai noteiktu savu poziciju tirgū. To izmanto, lai izvēlētos attiecīgo stratēģiju talākajai attistībai.
Mūsu darba mērķis īzpetīt uzņēmuma Gutta stāvokli Latvijas sulu tirgū. Lai sasniegtu šo mērķi mēs izvirzījam sekojošos uzdevumus:
Izpetīt mikro un makrovides analīze
Veikt nozares analīze
konkurences analīze
Mērķtirgu noteikšana
Darba gaita mēs izmantojam tādus pētījuma metodes, kā akonomikas analīzes metode u.c
Par pētījuma avotiem mēs izmantojam periodiskas izdevumos,interneta resursus, vispārejo literstūru. Par statistisko datu avotu mums kalpoja Latvijas Statiskas gadagrāmata 2004. gada. Pamatojoties uz tiem skaitliem mēs lilāko dalu pētijumos un aprēķinos. Otrais avota veids, no kura mēs uzzinājam statiskos datus ir periodiskie izdevumi. Analizējot šos datus mēs uzzinājam, ka piemēram, Latvijā uzņēmums Gutta aizņem otro vietu, bet Baltijas sulas tirgū pirmo vietu ar 25,2 procentu no visa tirgus.
Izmantojot tirgzinības planošanu mēs varēsim sasniegt darba mērķi, uzzināt uzņēmums gutta pozicijas tirgū.
Mikrovide ir spēki, kam ir tiešs sakars ar pašu firmu un tās iespējām klientu apkalpošanā. Tirgzinību tiešās ietekmes mikrovides faktori ir:
pats uzņēmums vai firma;
pircēji;
konkurenti;
piegādātāji;
starpnieki;
sabiedriskās organizācijas, prese.
Atšķirībā no makrovides, iekšējās vides spēki pakļaujas uzņēmuma ietekmei.
1.1 Pircējs

Pircēji ir produkta galīgie lietotāji, kuru vajadzības un vēlmes firma cenšas apmierināt.
Guttas progdukcijas pircēji ir visi Latvijas iedzīvotāji, neatkarīgi no vecuma un dzīmuma. Ar katru gadu palelinājas pircēju skaits, jo sula ir veselīgs dzeriens, kurš bagāts ar vitaminiem.
1.2 Starpnieki

Produkcija tika realizēta ar lielveikalu, veikalu, kiosku, bāru, kafejnīcu u.c palīdzību. Piemēram, tādi lielveikalos, ka Rimi, Mego un Beta ir vieni no ievērojamākajiem starpniekiem.
Katra firma saskaras ar konkurentiem. Konkurenti ir viens no tirgzinību vides elementiem. Tie ietekmē uzņēmumu (firmu) tirgus izvēlē, mārketinga starpnieku un piegādātāju izraudzīšanā, preču un pakalpojumu sortimenta veidošanā un visā mārketinga darbības kompleksā.

Mūsu uzņēmumam arī nāksies saskarties ar konkurentiem bezalkoholisko dzērienu tirgū. Piemēram tadi uzņemumi, ka Sia Cido, a/s Cēsu alus, Elmenhoster u.c.
Piegādātāji ir firmas, uzņēmumi un atsevišķas personas, kas nodrošina firmu un tās konkurentus ar materiālajiem resursiem, kas nepieciešami konkrētu preču ražošanai vai pakalpojumu sniegšana.
Guttas piegādataji ir auglu ražotaji, no dažadiem valstim. Piemēram, lielaka greipfrtu plantācija atrodas Floridas štatā, no kurienes Gutta arī importe koncentratu. Tapat no Brazilijas tika importēti apelsīna koncentrats. Svarīgs koncentrāta ražotājvalstis ir Izraēla.
Jebkura organizācija vai firma darbojas konkrētos tirgus apstākļos, tātad to vadības lēmumu pieņemšana ir atkarīga no ārējās vides faktoriem:
 valsts demogrāfiskais stāvoklis;
 valsts ekonomiskais stāvoklis;
starptautiskās attiecības;
valsts politika;
sociālkultūras elementi;
zinātne, tehnoloģija, tehnika.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register