AS „Laima” šķiet ir viens no pazīstamākajiem un iemīļotākajiem uzņēmumiem Latvijā, kas ar ilggadēju darbu iekarojis savas pozīcijas ne tikai pašmāju tirgū, bet plaši eksportē savas preces arī uz tuvākajām un tālākajām kaimiņvalstīm, tādejādi nesot Latvijas vārdu pasaulē. Laika gaitā mainījušās valdības, politiskās situācijas un likumdošana, tomēr „Laima”, lai arī brīžiem ļoti sīvā cīņā par pastāvēšanu un darbību, ir izdzīvojusi.
Darbā sīkāk tiek apskatīta AS „Laima” produkcija, izvērtēts produktu portfelis, kā arī izteikti secinājumi un priekšlikumi, kas darba autorei radušies produkcijas izpētes laikā.
Pētījuma objekts: piedāvājuma analīze.
Pētījuma priekšmets: A/S Laima.
Darba mērķis: veikt A/S Laima piedāvājuma analīzi.
Darba mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1.izpētīt Latvijas saldumu tirgu;
2.sniegt A/S Laima vispārīgo raksturojumu;
3.izpētīt A/S Laimas darbību reglamentējošo tiesisko bāzi;
4.noteikt A/S Laima attīstības perspektīvas.
Pētījuma periods no 2004.- 2006.gadam.
Darba izstrādē pielietotas šādas metodes: loģiski konstruktīvā, monogrāfiskā, grafiskās, SVID metodes.
2005.gads bija jubilejas gads AS „Laimai” 135 gadi un AS „Staburadzei” 95 gadi. 2005.gads bija pasludināts par ŠOKOLĀDES gadu. Speciāli jubilejai bija veltīti produkti. Viesnīcā „Gūtenbergs” par godu šokolādes gadam tika izgatavota milzīga – 56 kg smaga šokolādes tāfele.
Darba pirmajā nodaļā tiek apskatīti AS „Laima” produkcijas raksturojums, nākošās daļās tiek apskatīts sortiments, analizēts produktu portfelis un tā noiets Latvijā un Eiropā, kā arī sīkāk apskatīts viens konkrēts produkts, kurš ieguvis lielu popularitāti. Uzmanība tiks pievērsta arī mārketinga darbībām, kas stimulē produkcijas virzību tirgū.
Darba izstrādāšanas procesā tika izmantota speciālā un mācību literatūra mārketingā, kā arī finansu un produkcijas realizācijas rādītāji no AS „Laima”, ar kuriem darba autore iepazinās prakses laikā.…