Research Papers
Business and Law
Business
A/s "Valmieras piens" iekšējās un ārējās vides analīze un...-
A/s "Valmieras piens" iekšējās un ārējās vides analīze un ieteikumi stratēģijai
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 4 | |
Annotation | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Uzņēmuma stratēģija | 9 |
1.1. | Misija, vīzija un stretēģiskie mērķi | 10 |
1.2. | Iekšējā vide | 12 |
1.3. | Ārējā vide | 12 |
1.3.1. | Segmentēšana | 14 |
1.3.2. | SVID analīze | 14 |
1.3.3. | M.Portera piecu spēku modelis | 15 |
1.4. | Stratēģiju veidi un līmeņi | 16 |
2. | ”Valmieras piens”,AS misija, vīzija un stratēģija | 19 |
2.1. | Uzņēmuma misija, vīzija | 20 |
2.2. | Uzņēmuma mērķi un stratēģija | 20 |
3. | ”Valmieras piens”,AS iekšējā vide | 22 |
3.1. | Uzņēmuma apraksts | 22 |
3.2. | Uzņēmuma produkta sortiments | 23 |
3.3. | Uzņēmuma kvalitātes politika | 24 |
3.4. | Uzņēmuma iekšējā komunikācija | 25 |
3.5. | Uzņēmuma struktūra | 27 |
3.6. | Uzņēmuma konkurenti | 29 |
4. | ”Valmieras piens” ārējā vide | 30 |
4.1. | Makrovides faktori | 30 |
4.2. | Pieprasījums | 33 |
4.3. | Uzņēmuma piegādātāji, starpnieki, pircēji | 36 |
4.4. | SVID analīze | 36 |
4.5. | Konkurences analīze | 40 |
5. | Rīcības plāns stratēģijas īstenošanai 1 gadam | 44 |
5.1. | Funkcionālā stratēģija | 44 |
5.2. | Biznesa līmeņa stratēģija | 47 |
Secinājumi un priekšlikumi | 48 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 51 |
Tirgus ekonomikas apstākļos pieprasījuma/piedāvājuma spēles rezultātā pieaug saražoto preču/pakalpojumu daudzums. Tehnoloģijām attīstoties, palielinās ražošanas apjomi, rodas preču pārpilnība. Uzņēmēja galvenā problēma vairs nav jautājumi ko un kā ražot, bet gan kā realizēt saražoto? Turklāt, pieaugot patērētāju izglītotības līmenim, arvien nozīmīgāks kļūst kvalitātes faktors. Uzņēmuma veiksme tirgū ir tieši saistīta ar uzņēmēja prasmi un spējām orientēties tirgus situācijā un veikli reaģēt uz tā svārstībām. Tiecoties pēc ekonomiskās izaugsmes, jāpatur prātā galvenā doma, ko izsaka lozungs „Klients ir mūsu kungs!”. Patērētāja vēlmes un vajadzības ir visu uzņēmēju darbības izejas punkts. Ja nav klienta, nav iespējams funkcionēt, jo nav eksistences pamata.
Daudzas veiksmīgas kompānijas vērē savu biznesu kā no ārējas vides, tā arī no iekšējas. Uzņēmuma vide vienmēr mainās – jaunas problēmas vai jaunās iespējas. Daudzas kompānijas neanalizē ārējas vides attīstības tendences, ignorē izmantot jaunas iespējas. Kompānijas stratēģijas, struktūra, sistēma un organizācijas kultūra drīz noveco, un tās bremzē piedalīšanu tirgū, kur ir liela konkurence un milzīgas korporācijas. Šajā ātri izmaināma pasaulē katram uzņēmumam vajadzētu veikt sešu pamatu faktoru monitorings: demogrāfiskais, ekonomiskais, dabas, tehnoloģiskais, politiski – tiesiskais un sociāli – kultūras. Visi šie faktori darbojas viena ciklā, katrs ir saistīts viens ar otru. Piemēram, straujš dzimstības augums (demogrāfiskais faktors) ved pie resursu samazināšanas un ārējas vides piesārņošanas ( dabas faktors), un tas viss ļāva cilvēku prasīt jaunus likumus (politiskais faktors). Iestādīti ierobežojumi stimulē jaunu tehnoloģisku lēmumu un produktu (tehnoloģiskais faktors), kuri, būtu pieejami (ekonomiskais faktors), var galu galā izmainīt attieksmi un cilvēku rīcības (sociāli – kultūras faktors).
Biznesa mērķis, protams ir pelnīt. Bet lai nokļūtu līdz peļņai nepieciešama stratēģija. Kas ir stratēģija? Tas ir priekštats par to kā sasniegt mērķus un apsteigt konkurentus.…
Pirmajā darba daļā autore studējot zinātniski pētniecisko literatūru iepazīstas ar teoriju par uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi un stratēģijas analīzi. Otrajā nodaļā autore nosaka uzņēmuma „Valmieras piens”,AS misiju, vīziju un stratēģiju. Trešajā darba daļā autore izanalizē „Valmieras piens”,AS vispārējo raksturojumu un iekšējo vidi. Ceturtajā darba daļā autore izanalizē „Valmieras piens”,AS ārējās vides analīzi. Piektajā nodaļā autore izstrādā priekšlikumus funkcionālai un biznesa līmeņa stratēģijas īstenošanai.
- A/s "Valmieras piens" iekšējās un ārējās vides analīze un ieteikumi stratēģijai
- Iekšējās un ārējās vides ietekme uz organizācijas panākumiem
- SIA "Mēness" darbību ietekmējošie iekšējās un ārējās vides faktori
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Mēness" darbību ietekmējošie iekšējās un ārējās vides faktori
Research Papers for university17
-
Iekšējās un ārējās vides ietekme uz organizācijas panākumiem
Research Papers for university22
Evaluated! -
Ārējās vides analīze SIA "Marno S"
Research Papers for university27
Evaluated! -
Uzņēmuma vispārējās ārējās vides un konkurences vides novērtējums
Research Papers for university21
-
SIA "G" iekšējās un ārējās vides analīze
Research Papers for university15